Tiger en Airport: problemen

Vandaag Tiger geïnstalleerd op een goed, softwarematig en hardwarematig, onderhouden iMac G5. Upgrade uitgevoerd vanaf 10.3.8 .

Helaas, sindsdien functioneert Airport niet meer goed.

• Het Aiport venster in Systeemvoorkeuren, Netwerk ziet er niet goed uit: teksten en keuzemenu’s lopen door elkaar heen.
  • De iMacG5 logt niet meer automatisch in op het draadloze netwerk.
  • Probeer ik dat handmatig te doen geeft ie meestal een foutmelding zonder specficatie.
  • Airport netwerk is verder goed, want daar werk ik nu mee.

Iemand een idee??

Het is een bekend probleem in Tiger, tenminste dat hij niet automatisch wil inloggen. Kijk even op de Apple support fora. Sommigen daar hebben gevonden dat als je een nieuwe locatie aanmaakt, en daaronder je netwerk hangt dan zou het moeten werken...., maar voor mij met een 802.x inlog netwerk werkt ook helemaal niets... zucht

Volgens mij is het allemaal niet zo dramatisch. Bij mij geen enkel probleem (zowel niet met express als extreem). Wel even opnieuw instellen, ook achterop je airport resetten. :?

Dank Dorkiban.

Dit lees ik op het Apple forum:

[quote:e8cc15b90d]Unfortunately, it appears that while upgrading from an previous Mac OS to Tiger, the required transition from Specific Network to Preferred Network is less than perfect. After upgrading to Tiger, you may notice that the pulldown menu in the AirPort tab of your imported Locations contains only the option for Specific Network, Automatic is not listed, nor is Preferred Network. This anomaly appears to cause a connection failure when waking from sleep, or on a reboot. [/quote:e8cc15b90d]

Niet “less then perfect”, eerder slordig.
Ben nu met een herinstallatie bezig …