Tiger en Airport

Een vriend van mij is recent overgestapt naar een Mac (iBook G4) en zit via airport op het internet. Is het verstandig om Tiger nu te installeren of is het beter dat hij even wacht tot er een update komt? Ik lees toch redelijk wat problemen van Tiger in combinatie met airport.

Sinds de overstap naar Tiger heb ik geen enkel probleem ondervonden met airport. Ik heb een update gedaan en had na opstarten meteen verbinding. :)

Hier ook, no problemas 8)

Helaas pindakaas. Bij bij werkt het niet! En ik ben niet de enige met exact hetzelfde probleem.

Sterker nog, sinds ik Tiger heb heb ik draadloos een betere verbinding met mijn PowerBook.

Ik heb op diverse forums gezien dat de problemen zich voornamelijk voordoen bij de iMac G5'jes met een AirPort Extreme card... Lucky me....

Net als Amon!

Alleen maar beter geworden met de Powerbook!! Kan nu lekker buiten zitten!!

Grappig dat iedereen die extra streepjes in de menubar als een sterker signaal beschouwt. Dat is niet zo: in plaats van signaalsterkte geven de streepjes nu de signaal/ruis-verhouding aan. Vier streepjes in Tiger is zo'n beetje hetzelfde als 2 tot 4 streepjes in Panther. 8)

Overigens lijkt Airport nu wel beter met ruis om te kunnen gaan.
http://www2.macworld.co.uk/news/index.cfm?NewsID=11463

He Esquare, nu verpest je het weer voor me, ik was in de veronderstelling dat het beter was meer streepjes! Maar even serieus, ik kon voorheen echt niet buiten zitten en nu ik Tiger heb staan er 4 tot 3 streepjes ipv. 0.

Nog leuker: Mijn buurman, met z’n iBook, ontvangt mijn signaal op nog eens 50 meter van mijn huis!!!
Het is dat ik erg gehecht ben aan mijn 15" breedbeeld maar anders…wat een ontvangst zo’n iBook!

[quote:2f564b06ff="dreamlab"]He Esquare, nu verpest je het weer voor me, ik was in de veronderstelling dat het beter was meer streepjes![/quote:2f564b06ff]

Het is ook beter, het betekent alleen iets anders. De streepjes geven nu de kwaliteit van het signaal aan, in plaats van de sterkte. Wat ook veel praktischer is. En zoals gezegd, er lijkt ook iets te zijn verbeterd aan de ruisonderdrukking, waardoor het bereik wat groter is geworden.

Ik heb op mijn iMac G5 een Archive & Install gedaan en totaal geen problemen met Airport. Het werkte direct na de installatie, niets hoeven veranderen. Ook het verbinden na een sleep (waar sommigen problemen mee schijnen te hebben) gaat bij mij perfect.

[quote:0c463575d6="dreamlab"]Nog leuker: Mijn buurman, met z'n iBook, ontvangt mijn signaal op nog eens 50 meter van mijn huis!!! Het is dat ik erg gehecht ben aan mijn 15" breedbeeld maar anders........wat een ontvangst zo'n iBook![/quote:0c463575d6]

Inderdaad. Ik ben regelmatig ‘on the road’ met m’n iBook en het grote bereik is dan heel praktisch.

Bedankt voor jullie reacties! Hij heeft het inmiddels geînstalleerd en het werkt perfect! Hij heeft voor de installatieoptie "werk bij" gekozen en geen enkel probleem. 8)

Net als een hoop anderen, heb ik ook problemen met Airport onder Tiger.

Ik heb inmiddels alls suggesties welke ik op het Internet heb gevonden al uitgeprobeerd, maar tot nu toe helpt niets.

Van tijd tot tijd (altijd wel binnen 5 minuten) is het onmogelijk om verbonden te blijven met internet.
Dit ondanks dat Airport blijft aangeven dat hij met het desbetreffende Lan nog uitstekend is verbonden.

Als je echter je eigen gateway of een andere computer in de buurt probeert te " pingen", merk je al snel dat je dus niet met het netwerk bent verbonden.

Het lijkt er sterk op dat e.e.a. " sleep" functie actief is geworden. Uiteraard heb ik alles nagelopen en kom tot de conclusie dat de oorzaak ergens in het OS zit. (immers met plain OS 10.3.1) had ik nergens last van.

(Airport met de button stoppen en starten geeft resultaat maar is erg vermoeiend)

Heeft iemand nog een hint ?

Zelfs nu ik probeer deze msg te psoten, is de vebinding al weer verbroken…

[quote:695cd6522f="Amon"]Sterker nog, sinds ik Tiger heb heb ik draadloos een betere verbinding met mijn PowerBook.[/quote:695cd6522f]

Dat heb ik dus ook! snap er niets van, kan me niet voorstellen dat software impact heeft op signaalsterkte, zeker niet als de wifirouter niet van Apple is.

Ook geen problemen samen met itger en airport.

Ik herken het probleem heel duidelijk. Op [url=http://www.macfixit.com/article.php?story=20050524074115454]MacFixit[/url] stond een oplossing: het verwijderen van twee cache files, maar die zitten bij mij niet op de aangegeven plaats en ik kan ze ook nergens anders vinden. Overigens is het probleem met 10.4.1 wel verminderd, eenmaal bezig valt de verbinding meestal niet meer weg. Maar aan het begin van een 'sessie' gebeurt het nog steeds een aantal keren.

[quote:3234609cab="Amon"]Sterker nog, sinds ik Tiger heb heb ik draadloos een betere verbinding met mijn PowerBook.[/quote:3234609cab]

Hier hetzelfde! :smiley:

Niels

met de verbinding heb ik geen problemen, wel met het printen via de airport en om het moeilijk te maken, kan ik wel met mijn powerbook draadloos printen via bonjour printer, maar met mijn G5, die via ethernet verbonden is aan de airport, kan ik na Tiger update niet meer printen. hij stopt alle taken.

wel kan ik via de usb printen.

[quote:9f85bc78c1="sjonnie"]Een vriend van mij is recent overgestapt naar een Mac (iBook G4) en zit via airport op het internet. Is het verstandig om Tiger nu te installeren of is het beter dat hij even wacht tot er een update komt? Ik lees toch redelijk wat problemen van Tiger in combinatie met airport.[/quote:9f85bc78c1]

Ik heb zelf ook geen problemen gehad met Tiger en airport. zelfs niet met de draadloze Belkin 54g netwerkkaart. Ik kan op vele airbasisstations en windowsnetwerken makkelijk inloggen en printers en bestanden gebruiken en delen.