Tiger en Mac Help

Ik installeerde gisteren Tiger met succes op mijn PB G4. Via programmaatjes als Delocalizer en WhatSize verwijderde ik al wat onnodige folders en bestanden. Maar nu werkt plots mijn mac-help niet meer? Is dit een bug in Tiger of heb 'k 'n beetje teveel gewist? Waar staan die bestanden normaal?

Hopelijk moet ik nu Tiger niet opnieuw installeren… zucht…
Dank voor jullie hulp… :oops:

Ik zou het niet weten, maar ik denk dat je Tiger het beste even opnieuw kunt installeren. Dat duurde bij mij maar een minuut of 25, dus dat valt dan toch wel mee?

Bij mij doet MacHelp het naar behoren. Dus geen bug.

Wat voor “onnodige” bestanden en folders heb je dan verwijderd?

Succes! 8)

via WhatSize verwijderde ik alle printerdrivers (day leverde maar liefst 1,5GB op!) en de driver voor mijn printer heb ik gewoon gedownload. Via delocalizer verwijderde ik alle onnodige taalbestanden. Dat leverde meer dan 600MB disk space op. Dank voor je reactie, andere suggesties zijn nog steeds welkom

Je hebt binnen het installatieproces de keuze om wel op niet de extra talen, printerdrivers en fonts te installeren. Is niet erg nuttig om dat eerst allemaal er op te zetten en dan met een scriptje weet alles te verwijderen.

Het kan zijn dat je localized helpsystem nu ook is weggegeooid. Dat kan ik zo ook niet zien…

Ik heb intussen ook de overbodige printerdivers eraf gehaald. Was inderdaad meer dan 1 GB.

Bedankt voor de tip! 8)