Tiger en Microsoft Word

Heeft iemand al opgemerkt dat in Tiger Microsoft Word veel minder CPU gebruikt dan onder Panter? Eén van de dingen die me altijd ergerden aan MS Word is dat het, zonder enig document open te hebben én op de achtergrond zijnde, 10% CPU power verbruikt. In Tiger is dat nog slechts 2% op mijn powerbook 1.33. Fijn, erg fijn is dat.

[quote:704bb5ac79="mackie"]Heeft iemand al opgemerkt dat in Tiger Microsoft Word veel minder CPU gebruikt dan onder Panter? Eén van de dingen die me altijd ergerden aan MS Word is dat het, zonder enig document open te hebben én op de achtergrond zijnde, 10% CPU power verbruikt. In Tiger is dat nog slechts 2% op mijn powerbook 1.33. Fijn, erg fijn is dat.[/quote:704bb5ac79]

Herinner je je nog hoeveel dat was onder OS9? Op mijn iBook was dat bijna 100%.
Als ik op de batterijen werkte en ik was even niet aan het schrijven klikte ik altijd even op het bureaublad zodat Word dan niet actief was. En dan viel de CPU-activiteit dramatisch terug. Ik heb me altijd afgevraagd wat Word in godsnaam aan het doen was wat zoveel rekenkracht vergde. Herpaginering? Spell-checken?
:o

Eén van de dingen die hielpen is het "live count" feature afzetten - zit ergens onder de preferences. Dat was DE grote boosdoener, maar los daarvan bleef het een erg inefficient programma. Ik ben helemaal geen MS basher - ik vind Word een goede app - maar als al de andere devellopers hun app in de background naar 0% kunnen laten gaan, dan snap ik niet waarom MS dat niet kan.

[quote:ad4f4eee1a="Double_UK"][Ik heb me altijd afgevraagd wat Word in godsnaam aan het doen was wat zoveel rekenkracht vergde. Herpaginering? Spell-checken? :o[/quote:ad4f4eee1a]

Druk met niks? Gewoon slechte code? Het is en blijft tenslotte M$ he? :wink:

tja met tiger heb je zowiezo met elk programma minder CPU

is gewoon relaxt