Tiger installeert niet

zaterdag heb ik dan ook maar eens tiger gekocht. ik dacht lekker even installeren zaterdagavond, maar niet dus.

hij leest de dvd wel, maar bij het opstarten blijft ie hangen bij het grijze appelscherm. Hij boot gewoon niet verder vanaf de DVD. opstarten met c ingedrukt houden, of opstarten met TAB, geven allemaal geen resultaat.

zojuist geprobeerd een schijfkopie te maken met disc utility, lukt dus ook niet. ik krijg de melding invoer/uitvoer error.

via het logboek ben ik achter de volgende melding gekomen:

SAM Multimedia: READ or WRITE failed, ASC = 0x02, ASCQ = 0x00

iemand enig idee wat ik nog kan doen?
ik denk dat mn tiger dvd gewoon defect is.
ik heb al gebeld met apple support, en ik krijg een nieuwe tiger versie thuis gestuurd, ik heb alleen geen zin om daar op te wachten :P.

ik wil gewoon zsm aan de slag met tiger.

groeten,

patrick

check "switchers" en dan "formateren" heb nl precies hetzelfde probleem!!!!! :cry: :cry:

Wat voor Mac heb je dan?

[quote:a03589b639="Nikita"]Wat voor Mac heb je dan?[/quote:a03589b639]

mac mini, 1.42, 80gb, 512…

hardware check zegt ook dat alles in orde is.

[quote:9374aafa2b="Patrickn"]mac mini, 1.42, 80gb, 512.....

hardware check zegt ook dat alles in orde is.[/quote:9374aafa2b]

Hmm zou moeten werken. Ik hoop voor je dat het met die andere DVD wel werkt! :slight_smile:

[quote:9526a84819="Maclord"]check "switchers" en dan "formateren" heb nl precies hetzelfde probleem!!!!! :cry: :cry:[/quote:9526a84819]

ik heb mijn mini ook al geformatteerd m.b.v de panther dvd, toen tiger geprobeerd, geen succes.
vervolgens maar panther opnieuw erop gezet, maar nog steeds geen succes met tiger…

balen zeg

heb je een tweede mac? misschien kun je dan via een firewirekabel tiger via je 1e mac installeren en dan op een andere "opstartschijf" tiger installeren.....? weet hier ook niet het zijne van net gelezen... succes!!

zet het ff in deze topic als je wat hoort van de apple dealer.... hebbie um besteld via de telefoon?

op mijn Powermac loopt die wel als een trein…

Misschien een rotte DVD schijf?

lijkt het wel op ja... ben ook benieuwd hoe de apple dealer hier op reageert....

ja het probleem is dus, dat ik er ook geen schijfkopie van kan maken... ik krijg dan ook een foutmelding wanneer ik dit probeer te doen met disk utility.

als dat wel zou lukken, kon ik via mn iPod booten.

ook de hele dvd kopieren naar mn hdd gaat ook niet, ook dan krijg ik een foutmelding dat er iets niet gelezen kan worden.

ik kan me heel slecht voorstellen, dat het een hardwarematig probleem is, panther loopt gewoon vlekkeloos, ook de installatie daarvan is geen enkel probleem.

[quote:cdd958fddd="Maclord"]lijkt het wel op ja... ben ook benieuwd hoe de apple dealer hier op reageert....[/quote:cdd958fddd]

nouja, ik heb dus bijna 1 uur aan de telefoon gehangen met apple support.
via de telefoon kreeg ik dan allemaal codes voor te booten, en toen is het 1x gelukt om verder dan het grijze scherm te komen, maar toen crashte ie dus bij het kopieren van bestanden…

er is in ieder geval al een nieuwe tiger dvd onderweg hierheen… was geen enkel probleem om een nieuwe te krijgen, heb er niet eens om hoeven te vragen.

the same here...

als je um kopieert misschien moet je dat
dan doen in een externe dvd writer? :roll:

[quote:95f43c71d0="Patrickn"][quote:95f43c71d0="Maclord"]lijkt het wel op ja... ben ook benieuwd hoe de apple dealer hier op reageert....[/quote:95f43c71d0]

via de telefoon kreeg ik dan allemaal codes voor te booten, en toen is het 1x gelukt om verder dan het grijze scherm te komen, maar toen crashte ie dus bij het kopieren van bestanden…

er is in ieder geval al een nieuwe tiger dvd onderweg hierheen… was geen enkel probleem om een nieuwe te krijgen, heb er niet eens om hoeven te vragen.[/quote:95f43c71d0]

hebbie vandaag aan de lijn gehangen?
beter dat het geen probleem was… ga morgen gelijk belluh

[quote:2f2a919c51="Maclord"][quote:2f2a919c51="Patrickn"][quote:2f2a919c51="Maclord"]lijkt het wel op ja... ben ook benieuwd hoe de apple dealer hier op reageert....[/quote:2f2a919c51]

er is in ieder geval al een nieuwe tiger dvd onderweg hierheen… was geen enkel probleem om een nieuwe te krijgen, heb er niet eens om hoeven te vragen.[/quote:2f2a919c51]

hebbie vandaag aan de lijn gehangen?
beter dat het geen probleem was… ga morgen gelijk belluh[/quote:2f2a919c51]

ik heb inderdaad vandaag gelijk gebeld. Wilde eerst wachten tot morgen en dan bij het apple centre proberen een nieuwe te krijgen, das niet meer nodig dus.

moet die andere het natuurlijk wel doen!!

ja daar moet je maar vanuit gaan denk.,...

dat ze open zijn joh 2e pinksterdag???!!

nou was ik dinsdag zo ongeduldig dat ik met mijn tiger DVD naar het apple center ben gegaan. DVD in een iMac gestopt, en voila, na een reboot begon ie netjes met de installatie.

Vervolgens mn mini langs gebracht, verkoper dacht dat het waarschijnlijk aan mn combo drive lag…

Donderdag kreeg ik telefoon dat ik mn mini kon ophalen, er was niets defect, er zat alleen een kras op de DVD.

Gelukkig kwam dezelfde morgen al mn tiger DVD binnen die ik opgestuurd zou krijgen van apple na mn telefonische contact.

Meteen geinstalleerd en het ging allemaal vlekkeloos.

Ben heel blij met tiger, gelukkig nog geen problemen ondervonden!