Tiger installeren op iMac G5 17" gaat niet!

Hello,

Heb pas de Tiger install Discs geleend van een vriend die een iMac G5 20" heeft gekocht.
Prachtig ding en groooot! wow :lol:

Ik heb zelf een half jaar terug een 17" iMac gekocht (toen was er nog geen Tiger ) en dacht effe die Tijger te installeren op mijn Mac. NIET DUS.

Op een of andere manier kan hij deze upgrade niet uitvoeren! Heel vreemd. krijg telkens een fout melding: Cannot install this software on this computer :frowning:

Zijn die schijven specifiek aangemaakt voor bepaalde versies van iMac’s? Lijkt me sterk…
iemand een verklaring voor dit fenomeen.

Tanx

Elke tiger dieje bij een nieuwe mac krijgt is verbonden aan die specifieke mac, alleen de gewone alleenstaande versie kan je op meerdere macs installeren.

Spijtig, maar ja ze moeten hun OS kunnen slijten nietwaar, misschien toch maar overwegen om die losse versie te kopen binnenkort. bedankt voor de info anyway.

Hoe ziet de CD dan dat het niet bij die Mac hoort. Die worden toch in bulk aangemaakt?

elk type Mac heeft een id nr. De installer checked dat

groet

Is dat geintroduceerd bij Tiger? OS X 10.3 kon je wel gewoon "uitlenen" aan de welbekende vrienden en familie.

[quote:489a30910a="pietjepuk6546"]Elke tiger dieje bij een nieuwe mac krijgt is verbonden aan die specifieke mac, alleen de gewone alleenstaande versie kan je op meerdere macs installeren.[/quote:489a30910a]

Dus ieder install DVD/CD is uniek, lijkt me wat duur. Het lijkt me meer dat de installer alleen werkt op a) serienummers die zijn uitgegeven nadat tiger gelanceerd was b) (misschien) model gebonden.

[quote:0803e73700="freerksmit"]Is dat geintroduceerd bij Tiger? OS X 10.3 kon je wel gewoon "uitlenen" aan de welbekende vrienden en familie.[/quote:0803e73700]

Ben je dat zeker? Als je Mac OS X los koopt dan wel maar ging dat ook bij de installatie CD’s die bij een aangekochte Mac hoorden? Ik heb maar één Mac dus nooit gedaan.

Ik heb het zelfde probleem op mijn powerbook gehad. Zowel met mijn interne hd als mijn externe hd's. Ik heb toen eerst een beta-versie van tiger geinstaleerd en vanaf toen kon ik de officiële versie instaleren.

goed dat Apple dat heeft ingebouwd.

Jullie moeten je OS gewoon “kopen”
niet kopen en dan klagen, da ken eigenlijk nie tog…

greetzz

[quote:ffbcd10e67="ateazz"]goed dat Apple dat heeft ingebouwd.

Jullie moeten je OS gewoon “kopen”
niet kopen en dan klagen, da ken eigenlijk nie tog…

greetzz[/quote:ffbcd10e67]

Ik wilde klagen over de kostprijs maar ik zie dat een “Mac OS X v10.4 Gezinspakket” maar 199 euro kost. Dit is een beperkte meerprijs t.o.v. de gewone “Mac OS X v10.4” (129 euro). Toch zou het leuker zijn moest Apple een cadeautje geven en toelaten dat je de Mac OS X versie van je laatste Mac op al je vorige toestellen zou kunnen installeren! :slight_smile:

[quote:f31bda2764="larridon"][quote:f31bda2764="freerksmit"]Is dat geintroduceerd bij Tiger? OS X 10.3 kon je wel gewoon "uitlenen" aan de welbekende vrienden en familie.[/quote:f31bda2764]

Ben je dat zeker? Als je Mac OS X los koopt dan wel maar ging dat ook bij de installatie CD’s die bij een aangekochte Mac hoorden? Ik heb maar één Mac dus nooit gedaan.[/quote:f31bda2764]

De cd’s die bij mijn iBook G4 zaten werken moeiteloos op een iBook g3 van een vriend.

[quote:14380e2401="freerksmit"][quote:14380e2401="larridon"][quote:14380e2401="freerksmit"]Is dat geintroduceerd bij Tiger? OS X 10.3 kon je wel gewoon "uitlenen" aan de welbekende vrienden en familie.[/quote:14380e2401]

Ben je dat zeker? Als je Mac OS X los koopt dan wel maar ging dat ook bij de installatie CD’s die bij een aangekochte Mac hoorden? Ik heb maar één Mac dus nooit gedaan.[/quote:14380e2401]

De cd’s die bij mijn iBook G4 zaten werken moeiteloos op een iBook g3 van een vriend.[/quote:14380e2401]

De goede oude tijd :wink: :stuck_out_tongue: Nu is dat blijkbaar niet meer zo.