Tiger installeren

Ik wil (eindelijk) overstappen van Panther naar Tiger. Hoe kan ik dit het beste doen (graag precies uitleggen)? Ik wil graag al mijn programma's die ik nu heb houden in de huidige staat.

als je de Tiger DVD aangeschaft hebt, stop je de DVD in je Mac computer... opstarten vanaf je DVD, volg de instructies en dan zal ie automatisch je besturingssysteem bijwerken naar Tiger en dan heb je een hele nieuwe besturingssysteem met behoud van al je programma s en alle andere dingen..

Eerst al je belangrijke dingen backuppen

dan stop je de DVD van Tiger in je mac klik op de installeer en volg de aanwijzingen

kies voor de optie archiveer en installeer en dan heb je al je spullen nog . En een helemaal vers nieuw besturingssysteem.

[quote:bdf5026e9e="jeroenimo"]Eerst al je belangrijke dingen backuppen

dan stop je de DVD van Tiger in je mac klik op de installeer en volg de aanwijzingen

kies voor de optie archiveer en installeer en dan heb je al je spullen nog . En een helemaal vers nieuw besturingssysteem.[/quote:bdf5026e9e]

bij archiveer en installeer wordt wel alles wat je nu hebt in een andere map geplaatst Previous Systems…
is het niet beter om gewoon bij te werken…

Ow en dan 1 tip, OSX is [b:9cd0b723f4]gek[/b:9cd0b723f4] op ram geheugen, gun je mac iets meer en koop er wat ram bij. Begin met 512 of 1 gb erbij en ervaar het verschil !

[quote:4908223358="TurkishDelight"][quote:4908223358="jeroenimo"]Eerst al je belangrijke dingen backuppen

kies voor de optie archiveer en installeer en dan heb je al je spullen nog . En een helemaal vers nieuw besturingssysteem.[/quote:4908223358]

bij archiveer en installeer wordt wel alles wat je nu hebt in een andere map geplaatst Previous Systems…
is het niet beter om gewoon bij te werken…[/quote:4908223358]Eeuh niet helemaal mee eens, ik heb toch wel vaker gezien dat dat mis gaat, ik ben meer van een vers systeem . Op een een of andere manier is de kans dat er toch dingen mis gaan groter als je kiest voor bijwerken. Ik ben van mening dat het beter is met een compleet vers systeem te beginnen, iets meer werk maar toch grotere kans van slagen.

ik had laatst ook eens powerbook met 10.3 geupdate naar tiger en dit pakte niet al te goed uit. De slaapstand werkte niet meer en er waren meer vreemde zaken. Hierna nogmaals de tiger dvd erin en archieveer gekozen en alles werkt weer zoals het hoort.

Over Ram geheugen gesproken. Is het mogelijk om zelf een reepje ram in een mini te plaatsen, om over te stappen van 512 naar 1 gig? En wat moet ik dan kopen, en waar?

Kijk ook even hier: [url]http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1940[/url].

[quote:f813e14526="ommer_76"]Over Ram geheugen gesproken. Is het mogelijk om zelf een reepje ram in een mini te plaatsen, om over te stappen van 512 naar 1 gig? En wat moet ik dan kopen, en waar?[/quote:f813e14526]

het is vreselijk eng om met die plamuurmessen te klooien, maar het is mij gelukt… dus het kan en het helpt