Tiger --> Leopard --> Snow Leopard

Mijn iMac draait nog op Tiger. Het is een aluminium 20", laatste model voordat Leopard uitkwam, en ik had 'm net te vroeg gekocht om Leopard goedkoop te kunnen kopen. Geeft niet, want ik was tevreden met Tiger.

Echter, ik wil nu toch wel upgraden. Dus kan ik Leopard kopen voor € 129,-. No problem.

Maar wat ik me afvraag, kan ik ook wachten tot Snow Leopard uitkomt en dan van Tiger naar Snow Leopard upgraden? Dat zou namelijk één keer € 129,- uitgeven. Of moet Leopard er per se tussen hebben gezeten?

Dat is voor zover ik weet nog niet bekend. Maar dat weet je misschien na het wwdc.

[quote:94d80ecc9f="Egwene Sedai"]Maar wat ik me afvraag, kan ik ook wachten tot Snow Leopard uitkomt en dan van Tiger naar Snow Leopard upgraden? [/quote:94d80ecc9f] Tuurlijk kan dat.

[quote:94d80ecc9f=“Egwene Sedai”]Of moet Leopard er per se tussen hebben gezeten?[/quote:94d80ecc9f]
Nee hoor.

[quote:5f49e0ed6a="Egwene Sedai"]ik had 'm net te vroeg gekocht om Leopard goedkoop te kunnen kopen.[/quote:5f49e0ed6a] Wat was net te vroeg? Was Leopard al wel uit? Zo ja, dan had je Leopard namelijk gratis af kunnen halen. De computers moeten verkocht worden met het nieuwste systeem.

Ik meen gelezen te hebben dat SL alleen op Intels gaat werken, dus misschien gaat het niet eens op jouw iMac. Maar allicht horen we daar volgende week meer over.

@ Pieterr

dat zou super zijn! Want voor die korte periode Leopard instaleren kan natuurlijk wel, maar als het niet nodig is. Dan wacht ik gewoon nog even, dat kan dan ook nog wel.

@ nookie

ik had mijn iMac iets van 3 maanden voordat Leopard uitkwam gekocht. Zou ik even precies moeten nakijken. En als je je Mac een bepaald aantal weken voordat Leopard uitkwam gekocht had, kon je Leopard met korting kopen. Maar daar viel ik dus net buiten.
Dat klopte allemaal wel hoor :wink:

@ Koen

ik heb een intel iMac, dus dat is geen probleem. Volgens mij zijn alle alumium iMacs intel, toch?

[quote:c975dfaecc="koen"]Ik meen gelezen te hebben dat SL alleen op Intels gaat werken, dus misschien gaat het niet eens op jouw iMac. Maar allicht horen we daar volgende week meer over.[/quote:c975dfaecc]

De TS heeft een alu iMac, daar zit dus sowieso een Intel processor in.

Koop gewoon de retailversie, die kun je meteen installeren en heb je geen eerdere versies nodig.

[quote:a7b0e11592="Sunneh"]Koop gewoon de retailversie, die kun je meteen installeren en heb je geen eerdere versies nodig.[/quote:a7b0e11592]

De versie van Snow Leopard die straks in de winkels komt te liggen bedoel je? Die wilde ik ook gaan kopen ja. Dat is toch gewoon de € 129,- versie? (ervanuitgaande dat ze bij Apple niet aan prijsstijgingen doen)

[quote:d46dec02d9="Egwene Sedai"]@ Koen

ik heb een intel iMac, dus dat is geen probleem. Volgens mij zijn alle alumium iMacs intel, toch?[/quote:d46dec02d9]

Jap, dat klopt. Alle aluminium iMacs hebben een Intel processor.

Er zijn geen 'upgrade-versies' van OS X, hoewel je wel een upgrade kan doen. Je hebt dus geen voorgaande versie nodig, of 'tussenversie' in dit geval.

[quote:25c5228262="koen"]Ik meen gelezen te hebben dat SL alleen op Intels gaat werken, dus misschien gaat het niet eens op jouw iMac. Maar allicht horen we daar volgende week meer over.[/quote:25c5228262]dat is alleen als je een Mac koopt als de release datum van Snow Leopard bekend gemaakt is, ik had het met Tiger en mijn PowerBook :)

Volgens mij quote je de verkeerde post :? :wink:

[quote:358a0771eb="Egwene Sedai"]Maar wat ik me afvraag, kan ik ook wachten tot Snow Leopard uitkomt en dan van Tiger naar Snow Leopard upgraden? Dat zou namelijk één keer € 129,- uitgeven. Of moet Leopard er per se tussen hebben gezeten?[/quote:358a0771eb] Mac OS X-releases zijn geen uitbreidingspakketten maar gewoon stand-alone versies. Je kan van Mac OS X 10.4 Tiger dus gewoon direct door naar Mac OS 10.6 Snow Leopard. Of het mogelijk is een echte upgrade te doen weet ik niet, je zult dus waarschijnlijk een Archive & Install of Erase & Install moeten uitvoeren.

Heldere antwoorden, dank jullie wel! Ik denk dat ik dan gewoon wacht tot Snow Leopard uitkomt. Dan ben ik in één keer helemaal up to date.