Tiger meteen aanschaffen is vragen om problemen?

Ik heb nog even de kat uit de boom gekeken mbt tot de migratie naar tiger. Ik hoor best veel (kleine) probleempjes hier en daar. Dr staat veel belangrijke shit op mijn ibook en 10.3.9 loopt goed zonder problemen hier. Migratie naar tiger is dus vragen om problemen denk ik zo omdat het product te vroeg gereleased is. (Ik heb op een aparte partitie verschillende beta's en uiteindelijk de gold master van tiger gehad en dat leverde altijd wel problemen op.)

Vandaar deze vraag: is het de moeite te wachten op 10.4.1 waar de grootste fouten uit zijn gehaald?

Het is vitaal om te kijken of de software waar jij mee werkt feilloos werkt onder Tiger. Als je een backup maakt van je gegevens hoef je in principe niet te vrezen voor dataverlies. Iki heb gehoord dat er al verschilldende seeds van 10.4.1 worden getest bij Apple dus ik verwacht vrij snel een update.

Ik heb mijn machines thuis en op werk ge-upgraded, nergens problemen hoor.......

alle pro applicaties draaien perfect… alleen modo (3d model programma had een fix nodig).

Ik denk niet dat Apple zo snel een nieuwe versie in een doos gaat stoppen. Je kan de doos dus gewoon kopen en voorlopig dicht laten zitten :wink:

Problemen houdt je altijd. Bij nieuwe versies van Linux of Windows kom je altijd problemen tegen. De upgrade van W2k naar XP is bij ons ook problematisch verlopen. Altijd voorzichtig zijn dus. Ik baal ervan dat CIsco zo laat is met zijn VPN client.

Pbook

NoiA,

Ik geef je volkomen gelijk. Iedere keer als ik MacOSX.nl bezoek is er minimaal één probleem met de Tiger. En dat gaat al een tijdje zo. Iedere keer doet iets het niet, meestal omdat sommige programma’s kennelijk nog niet geschikt gemaakt zijn voor de Tiger. Het beste is volgens mij een lange tijd te wachten tot alles in orde gemaakt is.En dan nog is het, althans voor mij, de vraag of ik al die veranderingen wel wil, want de 10.3 loopt bij mij tot volle tevredenheid.

Wanneer het niet stuk is waarom zou je het dan updaten? :-P

Zonder gein, ik wacht met Tiger tot wanneer ik klaar ben met afstuderen.
Nu werkt alles perfect dus welke toegevoegde waarde gaat Tiger mij bieden?

Tevens werkt ik nog met een iBook 500 en een iMac 400 dus updaten doen we wel wanneer er min. een G4 iBook of Powerbook is aangeschaft… en hier staat Tiger dan vast wel op :slight_smile:

Wat de één schreeuwend als een probleem ziet ervaart een ander als een klein ongemak. Voor zwaar broodgebruik is het altijd onverstandig om een versie iets.0 te installeren. Vandaar dat ik er thuis ook geen moeite mee heb om eea uit te proberen, maar op de studio laat ik het voorlopig lekker bij Panther. Ondertussen hou ik de ontwikkelingen in de gaten via deze site en klooi ik thuis verder met Tiger. Ik kom hoegenaamd geen problemen tegen. Werk wel met een super schoon (want nieuw) systeem. Sommige dingen (ColorSync, goed printen met Epson in PhotoQuality vanuit Photoshop CS) waren even wennen of lastig. Maar met een beetje puzzelen kom je daar ook wel weer uit. Ik geniet verder van m'n nieuwe systeem en van Tiger want het loopt heerlijk smoothy :)

Ach......wie niet waag die niet wint....

Er zullen altijd problemen blijven met een OS. Rome is ook niet in één dag gebouwd.
Ik had ook problemen met de installatie, maar ben uiteindelijk zeer blij met OSX.4

En natuurlijk zal je elke keer, wanneer je op MacOSX.nl kijk een probleem zien wat met Tiger heeft te maken, maar dat zal ook zo blijven, want het is tenslotte een forum. Deze problemen waren er ook met Panther en die andere kat…misschien niet helemaal hetzelfde, maar die problemen zijn uiteindelijk opgelost.

Tot nu toe geen problemen gehad met Tiger. Alles wat onder Panther werkte, werkt ook nog prima met Tiger. En zoals altijd, na elke release of software update zijn er wel wat kleine problemen, maar niet dusdanig groot dat je de kat, in dit geval de tijger, uit de boom hoeft te kijken. En als je beschikt over meerdere Macs in productie omgeving kun je natuurlijk altijd een tijdje proefdraaien met 1 machine en dan pas overgaan met de rest. Dat is altijd aan te raden.

FreekMac wint de hoofdprijs voor het enige juiste antwoord! :P

Inderdaad zou ik voor zakelijk gebruik even afwachten, dat is een goede gewoonte. Voor privégebruik zou ik gewoon gaan. Ik ben zeer tevreden: Archive & Install was binnen een half uurtje gepiept en ik werk weer gewoon door. Heel af en toe kom ik iets tegen, zoals opnieuw de Real plugin installeren in Safari en de Stuffit Expander engine terugzetten uit de map vorig systeem naar Tiger.
Maak je niet te druk over al die problemen die je hier tegen komt. Daar is het een hulpforum voor. Ik begon ook te twijfelen, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Tiger draait erg soepeltjes. De meeste programma’s worden best snel geupdate (Toast, Popcorn) als dat nodig is of werken gewoon door. Obscure programma’s en freeware zal wat langer duren als er een probleem is, maar dat zijn meestal geen essentiële dingen.

[quote:84482bc315="NoiA"]Migratie naar tiger is dus vragen om problemen denk ik zo[/quote:84482bc315] Het is zelfs andersom. Omschakelen naar Tiger is vragen op verbeteringen. Als namelijk niemand over gaat naar Tifer en dus rustig afwacht, komen er ook minder bug-reports binnen, en komen er dus minder fouten aan het licht. En dan laat de verbetering van Tiger dus ook langer op zich wachten.

Kortom: hoe meer mensen meewerken en fouten melden, hoe eerder alles geoptimaliseerd is.

Zorg in ieder geval altijd voor backups. Ik heb zelf ook nog geen problemen met tiger gehad, maar als je je os update kan een backup nooit kwaad, eigenlijk kan een backup sowieso geen kwaad als het om echt belangrijke gegevens gaat.

Tiger valt mij nog niet tegen. Ik dacht eerst ook:even de kat uit de boom kijken hoe het gaat met problemen. Maar uiteindelijk kon ik hem niet laten liggen en hij bevalt erg goed. Alleen jammer dat ik niet veel snelheidsverschil merk op mij g4 1.33

ik ben 1x flink op mijn neus gegaan als early adopter en heb daar van geleerd. Ik heb op de dag dat hij uit was een voodoo 5 kaart gekocht en een half jaar later ging 3dfx op de fles. met gevolgen als geen driver support meer van dien. De meeste ontwikkelaars kozen toen massaal voor openGL ipv Glide etc...

Ik ben van Jaguar naar Tiger gegaan, met een Archive and Install, met behoud van netwerkinstellingen en import van gebruikersaccounts.Het liep allemaal heel soepel. Mijn waardering voor Mac OSX is weer gestegen! Alleen Photoshop Elements moest ik opnieuw installeren. En inderdaad wat plugins herstellen van Real en WMP (deze laatste werkt overigens nog steeds niet; maar dat heeft geen haast) en Stuffit opnieuw downloaden. Kortom; geen reden om te wachten. Qua nieuwe functionaliteit is het niet echt schokkend, maar je hebt weer wat leuke extra mogelijkheden en het systeem werkt net effe "snappier". Wel schrikken met Dashboard toen het in Amsterdam 56 graden bleek te zijn. Zullen wel Fahrenheits zijn, anders had ik wel iets op het Journaal gezien ...