Tiger new features en troubles.

Ontdek je zelf iets nieuws of lees je iets. Of zijn er problemen.Laat het anderen weten.

Was dit al bekend en is dit bij Panther ook het geval? Of is t een vers addertje om ons aan een .mac account te helpen/houden? 'Om gebruik te kunnen maken van de innovatieve nieuwe mogelijkheden van Tiger voor de synchronisatie van informatie op meerdere Macs is een .Mac-abonnement nodig. ' Zie: http://www.apple.com/nl/hotnews/press/2004/06/tiger.html (helemaal onderaan onder 'Prijzen en verkrijgbaarheid ')

Nou goed, dan probeer ik het hier nog een keer… Ik had zelf al een nieuw topic gestart, maar daarbij werd ik afgestraft. :oops:

Ik heb Tiger WWDC versie -zelf ontvangen- geinstalleerd en werkend gekregen op een iMac en Cube, maar nu kan ik via Mail niks meer ontvangen en versturen. Ik krijg steeds dat de server niet gevonden is, terwijl als ik dezelfde account op een PB met 10.3.4 in Mail ophaal, werkt alles gewoon perfect :?
Ik heb een Aiport netwerk aan een ADSL modem hangen. Wat kan ik hier aan doen om Mail werkend te krijgen in Tiger? Iemand hier ook ervaringen mee? Ik weet dat het een beetje vroeg stadium is om nu al vragen te stellen over Tiger, maargoed, wie weet…
----------

[quote:dd67336251="cubizer"]maar nu kan ik via Mail niks meer ontvangen en versturen. Ik krijg steeds dat de server niet gevonden is, terwijl als ik dezelfde account op een PB met 10.3.4 in Mail ophaal, werkt alles gewoon perfect :? [/quote:dd67336251]

Gebruik je IMAP? POP3? Is wel handig om te weten ;).

Als je zelf toegang hebt tot de mailserver (of een systeembeheerder) zou je daar eens in de logs kunnen spieken of je iets ziet.

Welke foutmelding krijg je precies?

[quote:69a66ec288="FreekMac"]Was dit al bekend en is dit bij Panther ook het geval? Of is t een vers addertje om ons aan een .mac account te helpen/houden? [/quote:69a66ec288]

Al sinds iSync beschikbaar is heb je voor het synchroniseren van meerdere Macs (via internet) een .Mac account nodig.

[quote:23f74347c2=“cubizer”]Nou goed, dan probeer ik het hier nog een keer… Ik had zelf al een nieuw topic gestart, maar daarbij werd ik afgestraft. :oops:

----------[/quote:23f74347c2]

eh afgestraft ???

En waar zit de iSync manager?? of zit ie niet.

[quote:2ea18fd046="Torz"][eh afgestraft ???????[/quote:2ea18fd046]

Ja, er werd mij gemeld dat ik dit beter kon posten bij ‘het grote Tiger draadje’ en toen was mijn draadje opslot gegooid. Maargoed, zalwel :expressionless:

Ik heb een pop3 account type; spymac :wink: ; is dus niet in mijn eigen beheer.
Als foutmelding krijg ik in Tiger steeds dat de server niet gevonden kan worden. Internet (Webbased mailen) en andere sites werken wel gewoon, alleen zodra ik via Mail alles wil binnenhalen geeft ie aan dat de server niet gevonden kan worden, dus gaat het account offline.
En nogmaals als ik dat bij Panther ophaal werkt het gewoon perfect. :sealed:

iSync manager zit bij mij (versie 8A162) onder Hulpprogramma's

Heeft iemand Adium al aan de praat gekregen??

De 0.62 nog niet geprobeerd trouwens…
Maar de 0.61 maakt bij mij geen verbinding met MSN…

[quote:1ec95235b8="maceddy"]Heeft iemand Adium al aan de praat gekregen??

De 0.62 nog niet geprobeerd trouwens…
Maar de 0.61 maakt bij mij geen verbinding met MSN…[/quote:1ec95235b8]

Zou ik maar eens proberen dan :wink:

[quote:1ec95235b8]
Version 0.62 (7/06/2004)

• Fixed issues when running under 10.4 developer preview

[/quote:1ec95235b8]

LOL ik lees die read-me files nooit :P

Vanavond ff proberen :slight_smile:

(1800e post dit trouwens :smiley: )

Print&Fax preference pane is veranderd.

Ja, en het mooiste is nog wel de knop 'Printer Options' bij de printerinstelling... 8)

Heeft iemand al een andere versie van Tiger dan de wijd verspreidde 8A162 :? Ik hoorde laatst al iets over een 8A180 versie ofzo... (Met Automator ed, wat nu Pipeline heet)

Ja zoiets hoorde ik ook al..

K sprak een developer (althans dat zei hij zelf) die de 8A180 had, met idd Automater…
Maar niet het blauwe kader om het Appletje…

Pipeline zit ook in 162!

Ja als Pipeline...

Maar niet als Automater, en die schijnt dus wel in de A180 te zitten!

[quote:acaccca8fe="maceddy"]Ja als Pipeline...

Maar niet als Automater, en die schijnt dus wel in de A180 te zitten![/quote:acaccca8fe]

OK

en in mail zit nu ook Smart mailbox. Info per Box e.a dingen :slight_smile:

Slim :wink:

Nog beter ..., in Preview kun je zomaar een ander Colorsyncprofiel/ICC toekennen. :) :)