Tiger op alle Intel Pc's of alleen op Apple?

Hallo weten jullie of Tiger straks op alle PCs draait, of alleen op Apple PC's :cry:

(nooit gedacht dat ik dit ooit zou moeten vragen…)

Ik hoop van niet! Ik wil nu eindelijk wel eens weten hoe het in elkaar zit. Het laatste wat i kwil zien is een Dell met OSX op.

Wat ik begreep, was de presentatie van Steve op een Dell.... :sealed: :cry:

Must ... burn ...

Ik kan me niet voorstellen dat Microsoft echt blij zou worden met OsX op 'zijn' PCs.

Apple zal nooit MacOSX op standaard intel bakken laten draaien dan is tegen hun bussiness model. Indien ze dat doen dan houden ze op met het maken van computers.

Verder boeit het gene ene reet wat voor chip er in de computer zit als hij het maar doet zoals ze beloven. Al zit er een aap met een rekenmachine in de systeem kast, als ie maar sneller is dan mijn vorige Mac!

[quote:5fa1db993b="Dorkiban"]Hallo weten jullie of Tiger straks op alle PCs draait, of alleen op Apple PC's :cry:

(nooit gedacht dat ik dit ooit zou moeten vragen…)[/quote:5fa1db993b]
Nee, wij weten het niet.
Er is met geen woord over gerept tijdens de Keynote.
Maar ga er maar van uit dat Apple een gesloten hardware lijn blijft leveren.

Als dat zo zou zijn hadden ze het wel luid en duidelijk aangekondigd. Ik heb er niks over gehoord. Ik denk dus dat ze ofwel er al voor gekozen hebben dit niet toe te laten, ofwel dat ze deze optie open laten tot het volgend jaar zover is.

Uiteindelijk is deze beslissing voor mij minder belangrijk dan het feit dat ze nu eindelijk een processorleverancier hebben die een stuk regelmatiger met betere processors komt, zowel voor laptops als desktops. En als het al mogelijk zal zijn dat OS X in de toekomst op de computer van een andere fabrikant draait, dan koop ik waarschijnlijk toch nog steeds liever een echte Mac, omdat deze gewoon mooier en slimmer in elkaar zal zitten.

Voor mij is het niet zo erg dat Apple naar Intel stapt. Als ze maar osx op een apple computer kunnen houden! Dat vind ik juist het unieke aan Apple. :apple:

[quote:2996f61d99="Meneer Guggenheimer"]Apple zal nooit MacOSX op standaard intel bakken laten draaien dan is tegen hun bussiness model. Indien ze dat doen dan houden ze op met het maken van computers.

Verder boeit het gene ene reet wat voor chip er in de computer zit als hij het maar doet zoals ze beloven. Al zit er een aap met een rekenmachine in de systeem kast, als ie maar sneller is dan mijn vorige Mac![/quote:2996f61d99]

Guggenheimer for president! Eindelijk nog iemand die niet ‚Äúteleurgesteld‚ÄĚ is, ik vreesde al dat ik alleen was!

[quote:793a9c7988="Meneer Guggenheimer"]Apple zal nooit MacOSX op standaard intel bakken laten draaien dan is tegen hun bussiness model. Indien ze dat doen dan houden ze op met het maken van computers.

Verder boeit het gene ene reet wat voor chip er in de computer zit als hij het maar doet zoals ze beloven. Al zit er een aap met een rekenmachine in de systeem kast, als ie maar sneller is dan mijn vorige Mac![/quote:793a9c7988]

Guggenheimer for president! Eindelijk nog iemand die niet ‚Äúteleurgesteld‚ÄĚ is, ik vreesde al dat ik alleen was!

Nouja, als het op een DELL draait dan doet het het ook op de meeste andere intel machines.

Maar voor de pleuris uitbreekt: wat is er zo erg aan Intel? Linux draait ook superstabiel op Intel, het ligt heus niet aan de hardware.

Wat me wel een probleem lijkt is dat als je OSX op een aldi machine gaat draaien met een videokaart uit de vorige eeuw, een USB chipset van een rare chinees en ramsj geheugen. Daar zal OSX ook niet stabieler van worden lijkt me zo.

Nouja, ik ben benieuwd, we zullen het zien…

Nouja, als het op een DELL draait dan doet het het ook op de meeste andere intel machines.

Maar voor de pleuris uitbreekt: wat is er zo erg aan Intel? Linux draait ook superstabiel op Intel, het ligt heus niet aan de hardware.

Wat me wel een probleem lijkt is dat als je OSX op een aldi machine gaat draaien met een videokaart uit de vorige eeuw, een USB chipset van een rare chinees en ramsj geheugen. Daar zal OSX ook niet stabieler van worden lijkt me zo.

Nouja, ik ben benieuwd, we zullen het zien…

Zolang dat osx op apple computers draait (want dat vind ik het unieke eraan), geen probleem voor mij. Maar kom niet af met een Dell ofzo :?

hehe iedereen is aan het dubbelposten. het werkt wel je moet die fout gewoon negeren

Ik weet het ook niet, er is niets over gezegd. Ik denk dat het in eerste instantie nog wel gesloten zal zijn.

En ja, ik voelde me eerst lichtelijk in mijn kruis getast op de een of andere manier… Maar het is ook wel weer erg spannend!!

Ben alleen erg benieuwd hoe het er uit gaat zien… die toekomst!

Dubbel posten wordt hét deze zomer 8)

Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat ze zometeen op iedere INTEL bak gaan draaien :'(:'(

Ja dat zou idd de doodsteek zijn voor de hardware divisie van Apple, vandaar dus ook de recentelijke splitsing.

En we mogen dus straks ook in een bios gaan lopen klooien als er iets niet werkt …

Als OSX al 5 jaar op een DELL kan draaien, waarom is niemand dat ooit gelukt? Was vast een DELL met Apple inside.

What about virussen en spyware? Of zal dat geen invloed hebben?