Tiger over oude 10.3.8

Ik draai nog een 10.3.8 maar heb de cd's van een nieuwe iMac G5 met daarop Tiger. Wanneer ik herstart en hij vraagt om nieuw systeem te installen zegt hij dat hij dit niet kan over het oude

wat moet ik doen opdat ik dit wel kan istallen ??

groetn
Stef

Heb jij een nieuwe iMac met 10.3.8? :)

nene,

ik heb een G5 staan maar heb een moeten bestellen en installen voor mijn nonkel, nl die iMag G5 20"

Die cd’s wil ik gebruiken om dat systeem op mijn G5 te zetten. Daar draai ik 10.3.8 op

Officieel mag dat niet :innocent: Maar heb je al geprobeerd om eerst te updaten naar 10.3.9 en dan Tiger te installeren?

Dat lukt niet omdat het systeemdisks zijn voor de iMac, en niet voor Powermacs

Dat gaat idd niet lukken, je kan die Tiger-cd alleen gebruiken voor de iMac G5.

Het kan wel! Alleen moet je ergens keizen tussen upgrade, archiveer, clean install. Dat kan je doen als sje dacht ik bij het venstertje waar je de harde schijf of een verder moet selecteren ergens linksonder op optie klikken. Tenmisnte zo heb ik het gedaan met een cpu drop in dvd die bij een pb was meegeleverd.

Wat jij doet mag niet. De dvd's bij de imac zijn ook geen retail Tiger instal-dvd's maar dvd's die meer software hebben die speciaal voor de imac zijn. Je zal dus een Nieuw exemplaar Tiger moeten kopen, dan lukt het wel.