Tiger Server

Is het iemand opgevallen dat Tiger Server oop op de Apple-site besproken wordt? Ziet er ook veelbelovend uit...

'New Services

-iChat Server. Host your own private and secure inside-the-firewall iChat server that uses your own namespace and works with both Tiger’s iChat AV and popular Jabber clients available on Windows, Linux and PDAs.

-Weblog Server. Host your own Weblog server, featuring calendar-based navigation and customizable themes. User can post using either a web browser or blog clients that support XML-RPC or the ATOM API.

-Software Update Server. Reduce network costs by controlling the distribution of Apple software updates with your own Apple software update proxy/cache server.

-Mobile Home Directories. Centrally manage mobile users’ home directories with Tiger Server. When they reconnect to the network, mobile home directories automatically synchronize to the server.

uiteraard te vinden op:
http://www.apple.com/server/macosx/tiger/

Dat ziet er inderdaad ook erg veelbelovend uit!

Ik zag het inderdaad gisteren staan. Hopen dat de kwaliteit beter is als van de mailserver zoals ze die ooit durfden te verkopen bij 10.2 server... :o

Die is onder 10.3 ook al enorm verbeterd vind ik.

Hehe, het lijkt erop dat er nu eindelijk een versie van OS X Server aankomt waar je ook wat aan hebt. Aan de huidige en vorige versies moet je zo veel sleutelen tot dat je er echt wat mee kan. Hoop dat het nu ook waarheid is.

[quote:c65784a648="fredmatrack"]Die is onder 10.3 ook al enorm verbeterd vind ik.[/quote:c65784a648]

Dat kan kloppen. Ze gebruik(t)en namelijk PostFix; een niet-door-Apple-ontwikkelde open source mailserver. Alleen nu is deze nagenoeg niet -goed- te beheren zonder terminal-werk. Een beetje jammer, op een Mac…

Postfix is juist een gigantisch verbetering. Alleen heeft Apple er gewoon te weinig tijd in gestoken. Postfix heeft namelijk standaard ondersteuning voor multiple domains, maar dat heeft Apple er ongeveer uitgesloopt.

Ik zeg ook absoluut niet dat Postfix slecht is; integendeel!

Ze hebben alleen bij 10.1 een eigen server gebouwd die simpelweg bar- en barslecht was. En daarnaast is het beheren van Postfix niet echt op een "Mac-"manier te doen, maar vooral via de terminal. Voor mij geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat “overstappers” vanaf bijvoorbeeld AppleShare IP het een ramp vinden.