Tiger System requirements??

hello,

Weet iemand al welke systeem requierements je nodig hebt om Tiger te draaien?

Ben een beetje bang dat mijn G3 800 iBook misschien niet meer ondersteund wordt.

Zou zeer spijtig zijn…

Is er al iemand achter welke processoren ondersteund worden?

Bedankt

nico

tuurlijk wel! lijkt me geen probleem! ik denk zelfs dat je op je G4 nog wel tiger kunt draaien!

Officieel zijn er nog geen systeemeisen bekend. Maar iha ondersteunen updates van MacOS alle systemen die de vijf jaar voor de verschijning ervan zijn verkocht. Je iBook zal Tiger dus zeker kunnen draaien.

Wel al bekend zijn de systeemeisen voor een specifiek onderdeel van Tiger: Core Graphics (http://www.apple.com/macosx/tiger/core.html). Deze hebben betrekking op de benodigde videokaart:

ATI Radeon 9800 XT
ATI Radeon 9800 Pro
ATI Radeon 9700 Pro
ATI Radeon 9600 XT
ATI Radeon 9600 Pro
ATI Mobility Radeon 9700
ATI Mobility Radeon 9600
NVIDIA GeForce 6800 Ultra
NVIDIA GeForceFX Go 5200
NVIDIA GeForceFX 5200 Ultra

Maw: je iBook zal geen gebruik kunnen maken van Core Graphics.

Ghehe, net als dat PCI videokaarten nu wel QuartzExtreme kunnen draaien komt er ook voor CoreGraphics wel een hack, daar ben ik van overtuigd..

Trouwens wel belachelijke systeemeisen die CoreGraphics. Maar goed.

Ik had ook ergens gelezen dat het alleen op DVD komt? Wil iemand mij vertellen dat dit aub niet waar is...

[quote:5a717104c9="WebJ"]Ik had ook ergens gelezen dat het alleen op DVD komt? Wil iemand mij vertellen dat dit aub niet waar is...[/quote:5a717104c9]

Dat is (uiteraard) niet waar. Er zijn nog steeds heel veel Macs zonder dvd-speler.

Ik hoop het voor je...

Vooralsnog zijn de systeemeisen.
G3 PowerMac with built-in DVD Drive…

Maar der zijn nu al mensen bezig om em in 4en te hakken :stuck_out_tongue:
2GB (op dit moment) op CD dan blijf je DJ spelen op je Macje.

[quote:4d985b9c2f="maceddy"]Vooralsnog zijn de systeemeisen.[/quote:4d985b9c2f]

Er zijn nog geen systeemeisen. Maar je maakt mij niet wijs dat de systeemupdate niet geschikt zal zijn voor de eMacs die nog tot april van dit jaar verkocht zijn: die hebben geen dvd-drive namelijk.

Upgrade, niet update :)

@maceddy: wat verwacht je, realtime layered video effecten op een beige G3? Allicht dat de systeemeisen voor CoreVideo en CoreGraphics hoog zijn!

Neej, maar als je ziet dat bijvoorbeeld de nieuwste huidige machines dat niet eens kunnen draaien (iBook, eMac) vind ik dat een beetje vreemde Longhorn praktijken....

CoreVideo, OK, kan ik me nog voorstellen, maar CoreGraphics moet toch op de 32MB kaartjes te doen zijn??

Tiger komt pas over een half jaar uit. De langzaamste iBooks en eMacs van nu zijn dan al weer uit de handel.

[quote:dc301b3945="colpolyp"]Tiger komt pas over een half jaar uit. De langzaamste iBooks en eMacs van nu zijn dan al weer uit de handel.[/quote:dc301b3945]

Maar álle iBooks en eMacs van nu hebben een ATI Radeon 9200, waarmee ze inderdaad niet maximaal kunnen profiteren van Tiger…

Ach ik koop dan wel weer een nieuwe iBook..

Volgens Apple heb ik blijkbaar toch genoeg geld.

[sarcasme mode]
Waarom doen ze niet gelijk een Dual G5 2,5Ghz als minimum systeemeis…

Weten ze zeker dat iedereen een Dual G5 gaat kopen. :x
[/sarcasme mode]

[quote:0741ce829a="maceddy"]Waarom doen ze niet gelijk een Dual G5 2,5Ghz als minimum systeemeis...[/quote:0741ce829a]

Omdat ze er daar maar 1492 van hebben. :evil:

[quote:93bd8a8a06="maceddy"]Ach ik koop dan wel weer een nieuwe iBook..

Volgens Apple heb ik blijkbaar toch genoeg geld.[/quote:93bd8a8a06]

Een nieuwe iBook aanschaffen voor Core Graphics… Dan heeft Apple gelijk: je hebt genoeg geld. 8)