Tiger ... vinden we het een verbetering?

Hallo allemaal,

Tiger al een tijdje geinstalleerd … leuk dat spotlight en expose. Maar verder weinig echt nieuws onder de zon.Safari klapt er regelmatig uit. Heel vaak dat draaiende icoontje … en lang wachten tot mijn nieuwe Powerbook weer is uitgedacht.

Wie kampt er ook met problemen rondom het nieuwe besturingssysteem. En wie heeft er actie ondernomen? Ik heb net nog naar een softwareupdate gezocht, maar alles is bij mij al geinstalleerd.

Er zijn meerdere lijntjes over "of we tiger wel zo goed vinden"

Wat mijn betreft een zeer goed verbetering en een slotje…

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=44997&highlight=]Klik[/url] :D

same here!

ik had het geistalleerd,… hij starte sneller op, en toen had ik eignelijk zo iets van: “zie ik iets nieuws :roll:”

Slimme mappen, Automator,

En vooral beheren van bestanden gaat veel beter, zeker bij grote hoeveelheden bestanden.

Ik vind het zeker een verschil.

Mijn eerste reactie was ook vrij lauwtjes, maar als je een tijdje met Tiger hebt gewerkt & terug met panther zou moeten werken merk je het verschil wel hoor :wink:

Ik werk met een iBook 1,1 ghz; en Tiger loopt heel erg vlotjes hoor, merkbaar sneller ook dan Panther. Niets problemen met trage safari of whatever. (Heb em wel clean geïnstalleerd, toen 'k m eerst over panther heen had geïnstalleerd ging ie niet zo vlot)

Prima systeem. Zeker een vooruitgang. Enne... Exposé hadden we al een tijdje hoor! :wink:

gebruiken mensen hier automator? het staat wel netjes in mijn programma-map, maar ik heb er zelfs nog nooit naar gekeken... Is toch alleen een scriptmakertje? of zit ik daar fout?

(scriptdingen boeien me niet dus daarom heb ik er nooit naar gekeken)

Automator, kun je leuke dingen mee doen. Ik gebruik het zeker, scriptjes mee maken, die door iCal op gewenstetijd laten uitvoeren, geweldig. Laat hem s'ochtends vanzelf aangaan, laat sávonds het geluid uit zetten dus geen doing s'ochtends. Hij opent website van mijn schoolrooster/weizigingen en NS treinstoringen. zet de processor op laag S'avonds als ik slaap begint hij te downloaden. enz enz, en geen omkijken naar. Ik zou niet meer zonder kunnen, maar als je zelf goed scrips kunt schrijven mis je niks

weet iemand een goeie site waar ik bovenstaande scripts kan downloaden of een site met tutorials van automator/Apple script?

Het systeem zelf is aanzienlijk sneller, maar ik merk wel dat verschillende van mij applicaties aanzienlijk LANGZAMER zijn geworden en er meer resources aangesproken worden door een appllicatie :?

Ik houd vooralsnog een heleboel slagen om de arm. Apple-directeur Ton vanGarderen heeft me toegezegd dat een support-expert me zal benaderen. Daar wacht ik - simpele ziel die ik ben - nu al 2 weken op!

[quote:a0b8b5436a="MrSharky"]weet iemand een goeie site waar ik bovenstaande scripts kan downloaden of een site met tutorials van automator/Apple script?[/quote:a0b8b5436a]

http://www.automatorworld.com/
veel scripts op te vinden wel alles in engels

Download een paar scrips bekijk ze is goed, en je kunt ze zo zelf maken.
Voor het aanpassen van scherm helderheid systeem volume etc zijn er plug-ins te downloaden zodat je die acties ook in automator scrips kan laten uitvoeren.

alles op zn egels,

[img:6a1d21f533]http://natuurbeleving.scene24.net/media/Oostelijke_Egel_Erinaceus-concolor.jpg[/img:6a1d21f533]

hmm tlijkt me wel handig dat automator, kheb vooralsnog geen mac, maar die gaat er snel komen…

aangepast :D :)

Tiger is stukken sneller hier, Spotlight vind ik het einde en ik kon in Panther m'n telefoon niet syncen. Verbeteringen genoeg dus, voor mij dan.

[quote:025ac73e06="arjen2004"]ik had het geistalleerd,.. hij starte sneller op, en toen had ik eignelijk zo iets van: "zie ik iets nieuws :roll:"[/quote:025ac73e06]

Dat is nu juist het probleem, waarom moeten mensen altijd iets “zien” om aan te nemen dat er grote veranderingen zijn gebeurd?

Er is veel aangepast onder de motorkap, zaken die jullie allemaal niet zien, en mss wel vanzelfsprekend vinden.

Bezie het als een nieuw model van een wagen waar de carrosserie lichtjes is gewijzigd, maar waar het motorblok een ganse vernieuwing heeft gekregen.