Ik ben weer terug gegaan naar Panther omdat ik alleen maar problemen had met iChat onder Tiger. Ik kon met geen mogelijkheid een normale verbinding krijgen met iemand die 10.3.9 heeft. Mensen met Tiger was geen probleem, zelfs videoconferentie gedaan, maar met 10.3.9 gebruikers wel audio maar geen video. Zag alleen maar mezelf, persoon aan de andere kant had wel normaal beeld. Ik heb internet afgestruind op zoek naar oplossingen, ge-post op fora, poorten geopend, gesloten, weet-ik-veel-wat alles zonder resultaat. Dus besloten weer terug te gaan en alles werkt weer als normaal.
Het schijnt dat als je iChat onder Tiger opstart eerst checkt wat je bandbreedte is, maar zelfs na opnieuw opstarten en als eerste iChat opstarten haalde dus niets uit. Heb 2x feedback naar Apple gestuurd. Ben niet zozeer teleurgesteld over Tiger, want dat was prima, maar baalde op een gegeven moment zo van dat iChat verhaal dat ik Panther maar weer uit de kooi heb gehaald.
Opzichzelf merk ik niet zoveel verschil in snelheid en zonder spotlight, dashboard, Safari RSS en al die andere nieuwigheidjes kan ik wel leven.