Tiger wil niet indexeren...

Tiger wil niet op mijn computer (pb 1ghz 15inc) niet indexeren. Hij begint gewoon niet. :s en soms is het zo dat die het op eens doet en dat werkt spotlight ook wel maar weer een minutje later wil die weer gaan indexeren. heel suf Ik heb al geherstart en zo voort Zijn er oplossingen voor ?

En nog een verlorengelopen draadje :zucht: [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=44008&start=90]daar[/url] is je huisje

gelukkig ben jij er altijd nog of niet hobbes...

[quote:a842642325="MacThijn"]gelukkig ben jij er altijd nog of niet hobbes...[/quote:a842642325] :bigsmile: probeer het forum wat netjes te houden :bigsmile:

om alle problemen in 1 topic te doen vind ik erg chaotisch.. lastig de discussies te volgen. Je kunt spotlight forceren om opnieuw te indexeren door .spotlight directory (naast Applications, System, Library en Users) weg te gooien op je hardeschijf. Deze directory kan je enkel vinden door hidden items aan te zetten. Dat laatste kan met: http://www.macupdate.com/info.php/id/15585

Na het weggooien van deze directory moet je opnieuw starten.

[quote:42cfa64886="Sharky K."]om alle problemen in 1 topic te doen vind ik erg chaotisch.. lastig de discussies te volgen.[/quote:42cfa64886] Jep maar het is de wet van de sterkste, de moderators dus :)

[quote:c6067ab07e="Hobbes"][quote:c6067ab07e="Sharky K."]om alle problemen in 1 topic te doen vind ik erg chaotisch.. lastig de discussies te volgen.[/quote:c6067ab07e] Jep maar het is de wet van de sterkste, de moderators dus :)[/quote:c6067ab07e] Jij bent geen moderator, en ik denk niet dat het een slimme zet is van een moderator om alle problemen in één topic te stoppen. Omdat Tiger net uit is moet alles in één topic... rare manier om het forum te beheren.

[quote:3af9f46938="Hobbes"][quote:3af9f46938="MacThijn"]gelukkig ben jij er altijd nog of niet hobbes...[/quote:3af9f46938] :bigsmile: probeer het forum wat netjes te houden :bigsmile:[/quote:3af9f46938]

Goed bezig, eventjes proberen het duidelijk te maken door iedereen te sturen naar een tread van nu al 8 pagina’s.
In mijn ogen niet duidelijk, maar het zal wel aan mij liggen. :?

[quote:967ec1aceb="Sharky K."]Je kunt spotlight forceren om opnieuw te indexeren door .spotlight directory (naast Applications, System, Library en Users) weg te gooien op je hardeschijf. Deze directory kan je enkel vinden door hidden items aan te zetten. Dat laatste kan met: http://www.macupdate.com/info.php/id/15585

Na het weggooien van deze directory moet je opnieuw starten.[/quote:967ec1aceb]
Een wat nettere en makkelijkere manier is om in de Spotlight Preferences, onder het kopje Privacy, je “Macintosh HD” schijf toe te voegen in het lijstje van plekken waar Spotlight niet mag zoeken. De inhoud van Spotlight met betrekking op die schijf wordt op dat moment weggegooid. Je kan het meteen daarna weer toevoegen, en Spotlight begint opnieuw met indexeren.

Bedenk trouwens wel dat Tiger dat indexeren op de achtergrond probeert te doen. Dus als je je computer heel druk aan het gebruiken bent, dan kan het best zijn dat Spotlight even stopt met indexeren, om je systeem niet teveel te vertragen, en vlak daarna, als jij even aan het bedenken bent wat je nu wil gaan doen weer van start gaat. Als je dus de hele tijd gaat zitten controleren of Spotlight al klaar is dan wordt je er gek van. Het handigste is het dus om Spotlight met indexeren te laten beginnen vlak voordat je gaat slapen. Dan wordt je de volgende ochtend wakker met een perfect geindexeerd systeem!

top jongens ik ga weer eens verder proberen....

En ik vind het ook heel chaotisch dat alle problemen in een topic moeten…

Ik wil mijn netwerkschijf laten indexeren door spotlight. Hoe krijg ik dat voor elkaar ???

doet die automatisch

[quote:8247007100="Erik19"]Ik wil mijn netwerkschijf laten indexeren door spotlight. Hoe krijg ik dat voor elkaar ???[/quote:8247007100]

Om welk Bestands-systeem gaat het en hoe is het gemount?

Het is een nasje van Linksys dat volgenss mij het standaard linux bestand systeem gebruikt. Ik moet hem ook handmatig mounten (erg vervelend) en sinds de tiger installatie mislukt dat regelmatig en moet ik de linksys regelmatig herstarten om 'm te kunnen mounten.

Dus als jullie tips weten om dit op te lossen graag (incl indexeren spotlight) graag.
Ben nog niet zo thuis op de mac (ex windows gebruiker).

Kan je niet meteen helpen. Ben als switcher namelijk ook op zoek naar de ideale manier om een netwerk schijf te benaderen. Samba en NFS willen het niet langer als 2 sec uithouden.