Tiger wil niet installeren

Hoi, ik probeerde net Tiger te installeren op mijn G4 en dat doet hij dus niet... Mijn G4 voldoet aan alle eisen en hij ziet de schijf ook gewoon op mijn bureaublad... Als ik dan dubbelklik en vraagt hij om te herstarten, dat doe ik dan en dan komt op een gegeven moment de installatiescherm en dan zegt ie in een keer van: 'WAARSCHUWING: deze software kan niet op deze computer geinstalleerd worden'. Weet iemand een oplossing of kan het echt gewoon niet op deze computer??

Een legale versie kopen.

Dit is een versie welke is bijgelevert bij een model apple-computer welke jij nu niet hebt.

Deze cd's zijn van mijn vader die hij bij zijn mac mini heeft gehad, maar ik heb nu versie 10.3.9 erop staan en die 10.3 heb ik er met cd's opgezet die bij een iBook horen dus waarom werkt dat wel en dit niet?...

[quote:c623304db3="vlyndertje"]Deze cd's zijn van mijn vader die hij bij zijn mac mini heeft gehad, maar ik heb nu versie 10.3.9 erop staan en die 10.3 heb ik er met cd's opgezet die bij een iBook horen dus waarom werkt dat wel en dit niet?...[/quote:c623304db3] Mac OS X versies bij Apple computers werken enkel op het soort Mac dat je gekocht hebt. Helaas.

In een aantal gevallen is er kans dat het toevallig goed gaat. Meen dat het iets te maken had met als een product nieuwer is als de CD's, dat het dan wel gaat. Maar het idee is dat de cd's welke bij een computer geleverd worden, alleen gebruikt worden voor die computer en niet een ander type. Los gekochte mac os x heeft daar natuurlijk geen last van.

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=53121&highlight=tiger+imac+powerbook/]Hocus pocus[/url]

jammer had zo gehoopt tiger te kunnen installeren... Kopen wordt me iets te duur...

:( Jammer ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Om de paar jaren koop ik een nieuwe iMac en installeer dan het meest recente besturingssysteem op de oudere exemplaren die bij de kids staan. Deze week een gloednieuwe G5 onvangen, maar het lukte me vanmiddag niet om tiger / 10.4 op de G4 te installeren. helaas!

Met Firewire-kabel lukt zoiets zeker wel :-)

Hoe bedoel je precies met een firewirekabel?? Hoe gaat dat dan in zijn werk?

Bedankt voor de tip. Ga ik proberen. :mrgreen:

[quote:f1e6f17183="vlyndertje"]Hoe bedoel je precies met een firewirekabel?? Hoe gaat dat dan in zijn werk?[/quote:f1e6f17183]

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58583

Echt snugger zijn jullie niet he :p ga even naar m'n hocus pocus-link; en daar staat het ook allemaal uitgelegd ^^ .