Tiger

Ik heb een Installeringscd van Mac OS X Tiger voor een g4 powerbook. Hiermee bedoel ik dus de cd die je bij het kopen van de powerbook krijgt. Kan ik nu die software (Mac Os X Tiger) ook op mijn g5 installeren? Want als ik dit gewoon probeer lukt dit niet. Als ik dus opstart van de cd zegt de computer dat hij het niet kan installeren. Maar misschien is er wel een andere weg. Bedankt voor je help.

Da's ni legaal é

er is zoveel ni legaal ;)

Klopt, dit lukt niet, elk Mac-model heeft zijn eigen OS cd's. Alleen het OS 'in de doos' kan op alle modellen worden geïnstalleerd...

Zal niet lukken, de DVD die je bij je powerbook hebt gekregen is helemaal toegespitst op de powerbook. De installer test of je hem in een powerbook hebt gestopt. In een G5 doet ie het dus niet. En idd het mag eigenlijk niet maar je zal een 'andere' mannier moeten zoeken voor je tiger installatie.

ff op google zoeken, als je een bestandje veranderd en het systeem opnieuw brandt daarmee werkt ie perfect. Er is maar 1 Mac OS X versie en niet voor ieder model Mac een speciale, het is puur beveiliging.

Mount je G5 op je PowerBook in de FireWire mode. Start de installer en selecteer de HD van je G5 als locatie.

Risico is wel dat de installer ‘denkt’ dat er een installatie op PowerBook hardware gaat plaatsvinden en dus eventuele specifieke G5 ingrediënten overslaat. Geen idee of dit werkelijk zo is… maar het zou kunnen.

Probeer het eens zou ik zo zeggen.

Mag wel niet… maar ik ga ook niet 2x Tiger kopen voor mijn G5 en mijn iBook.

probleem is dat ik geen firewire kabel heb :(

effe op google zoeken? met welke zoekterm dan?

ik heb zo'n probleem ook eens gehad; na herstart herkende de installer het systeem niet. Toen maar gewoon de afzonderlijke packages geïnstalleerd die op de DVD stonden :D

Jongens, meisjes, ...

Waar zijn we weer mee bezig :

DIT IS DUS GEEN PROBLEEM hé : als iemand een tiger wil installeren op een g5 dan kan dat zondermeer : koop een doos en dan ben je er.

Dit is dus zeker geen probleem om in een forum behandeld te worden.

Sjees, dat heeft nen nieuwen G4 / nen G5 (kan max 18-20 maand oud zijn)… maar ocharme geen firewirekabelke en geen geld meer veil voor nen 2den tiger. Panther werkt ook goed hoor en jaguar (waarmee ik nu zit te typen) werkt ook nog fantastisch !

Genoeg van mijn tijd aan zo’n stom forumbericht gehangen !