tijdsaanduiding mail - tijdsaanduiding mail

iemand een idee hoe het mogelijk is dat de mail die ik verstuur ontvangen wordt met de verzendtijd die ongeveer 24 uur voor loopt op de ingestelde tijd op mijn mac. Ook de mails die ik ontvang hebben een afwijkende tijdsaanduiding. Een om 17:30 verstuurde testmail geeft bij ontvangst een verzendtijd aan van 17:30 (klopt dus) en een ontvangsttijd van 8:33 (???). Tijd en landinstellingen kloppen. Gebruik Mail 1.2 onder OSX 10.2 (alle laatste updates zijn bijgewerkt) iemand??? :(

De ontvangsttijd kan maken hebben met tijdzone waarin de de mailserver van de ontvanger zich bevind.

Groet…

Heb de tijd met voorkeuren "datum en tijd" gesynchroniseerd. Ogenschijnlijk was er niets veranderd, tot dat ik de tab "tijdzone" nog eens bekeek; deze stond nu ergens in USA ipv op Amsterdam waar deze voor de synchronisatie op stond! Weer terug gezet op Amsterdam. Testmail verzonden: nog steeds hetzelfde resultaat. Mail opnieuw opgestart en een testmail verzonden. Alles OK. Zou het verspringen naar een andere tijdzone met een update of installatie van een programma kunnen gebeuren?

[quote:post_uid0="ohho"]Mail opnieuw opgestart en een testmail verzonden. Alles OK. Zou het verspringen naar een andere tijdzone met een update of installatie van een programma kunnen gebeuren?[/quote:post_uid0] Geen flauw idee, maar mocht je weer in de problemen komen dan kun je ook het volgende een proberen, omdat OSX wel eens haar voorkeuren niet kan 'vasthouden':

Kijk eens of je de preferences van 'datum en tijd' kunt verwijderen, zodat OSX zelf weer een nieuwe kan aanmaken (de instellingen moet je natuurlijk zelf doen).

Mocht dat niet lukken dan moet je PRAM-geheugen eens resetten (zappen).

Succes…