Timbuktu of Apple Remote Desktop?

Ik wil binnenkort een tweede macje op een andere lokatie kunnen besturen (via internet) en/of meekijken met de gebruiker daar. Voor zover ik weet zijn er 2 goede OSX progjes voor: Timbuktu en ARD. Wie heeft hier ervaring mee? Ik zoek de 'gemakkelijkste en storingsvrije...

Timbuktu ken ik niet, maar Apple Remote Desktop heb ik er bij mij weer af geflikkert omdat het continu vastliep of nergens meer op reageerde. Dit was bij een "oude" alsook bij een "verse" installatie op een iMac die ik dan vanaf mijn iBook probeerde te besturen. Persoonlijk vind ik Apple Remote Desktop dus gewoon kut, maar misschien zijn er wel anderen hier met betere ervaringen.

OK, dan weet ik dat alvast... Probeer ik eerst Timbuktu...

ARD, zou ik zeggen. Ik gebruik het dagelijks.

joe

Elger zal vandaag over morgen een artikel schrijven over VNC. Dit is een nog betere (gratis) oplossing.

Oh cool. Die kende ik nog niet. Nog ff wachten dus. Maar is timbuktu niet goed dan?

[quote:3a550f49bb="Adriaan Mol"]Elger zal vandaag over morgen een artikel schrijven over VNC. Dit is een nog betere (gratis) oplossing.[/quote:3a550f49bb]

Ja, geweldig… daar ben ik nu ook mee bezig op mijn iRadio in de gangkast mee aan te sturen, nu mijn RemotelyAnywhere verlopen is… maar natuurlijk is de server van VNCThing (wat ik op de Mac wil gebruiken) weer eens niet te bereiken.

Ligt het nou aan mij of is dat de laatste tijd wel erg vaak raak op Internet, dat “bekende” sites er ineens niet meer zijn?

Hoe dan ook, ik wacht ook gespannen af, misschien is er wel een betere VNC client…

Timbuktu is super. Werkt al jaren degelijk en betrouwbaar. Er kan ook veel mee, snel bestanden versturen, inbellen en terug laten bellen etc. Maar kost wel een bom duiten. Daarentegen is VNC gratis en voor niks, en in heel veel gevallen meer dan voldoende. Voor af en toe inloggen op een remote machine is het meer dn voldoende.

Er is net een nieuwe versie uit van OSX-VNC Dat is de server, om in te loggen gebruik je ‘Chicken of the VNC’

Na jaren met TB2 te hebben gewerkt voor de baas gebruik ik nu VNC om af en toe in de grafische schil van de XServe te kunnen duiken. En het werkt naar genoegen.

VNC werkt overigens ook op Windows en Linux dozen!

Ik gebruik ARD om hier de Macs te beheren. Werkt prima, maar heeft wel af en toe wat nukken. In Panther zit standaard overigens de ARD client al ingebouwd.

[quote:3945c5f049="Deskman"]...om in te loggen gebruik je [url=http://sourceforge.net/projects/cotvnc/]'Chicken of the VNC'[/url][/quote:3945c5f049]

Yes! Thank you! Eindelijk eentje die het doet. Het is #%%# niet te geloven, VNC Thing is niet bereikbaar, VNC Viewer kan ik geen password in opgeven terwijl de VNC Server die ik gebruik niet zonder password wil starten, nog een derde was ook niet bereikbaar, 't is echt kut vanavond met de servers op het Internet…

Maar deze doet het tenminste, kan ik eindelijk de monitor en het toetsenbord van mijn iRadio servertje roppen. Thank you!