Timbuktu pro gebruiken met airport

Hoe gebruik Timbuktu Pro (7) voor over een airport netwerk?(alle systeemen zijn up to date.. 10.3.3 met alle updates.. remote connection lukt met Apple Remote Desktop, maar ik wil Timbuktu Pro even proberen..)

Alvast bedankt, Ad

Hopelijk weet je waar je aan begint :lol: Ik ben er nooit aan uit geraakt om dat aan de praat te krijgen en denk dat ik hier ergens wel een topic heb gehad erover. succes En laat iets weten als je er uit komt he. Ik zit trouwens ook achter een airport Ik heb ook eens naar de help gemaild ik zal je het document ook eens doorsturen als je wilt.

Ben er ook even mee aan het stoeien, voor mij ook nog nieuw maar krijg het wel aan de praat. Op beide machines TB2 pro geinstalleerd, bij het menu setup--> incoming access geef je het ip adres op (dit doet het programma meestal zelf, behalve het aanvinken), dan bij setup-->define users geef je een nieuwe user in. In het window New Connection kies je het de mac waar je contact mee wil maken vervolgens klik je op het betreffende icoon wat je wil doen met die mac, bijv Observe, Control etc.....de verbinding wordt dan gemaakt na invullen van je password.

Hoop dat dit je helpt

groet
Ray

wil je alleen lokaal of ook via internet?

Je moet in ieder geval in timbuktu TCP/IP aanvinken. Dit doe je in het menu bij Setup ==> Incoming Access.

Verder moet je als je over internet willen connecten port 407 mappen

[quote:93974e9c56="BaGr"]wil je alleen lokaal of ook via internet?

Je moet in ieder geval in timbuktu TCP/IP aanvinken. Dit doe je in het menu bij Setup ==> Incoming Access.

Verder moet je als je over internet willen connecten port 407 mappen[/quote:93974e9c56]

Dankje allebei, ik ga het even proberen als ik tijd heb (ik heb het nu even druk met repitieweken op school enzo…)