Time Capsule aansluiten zonder bedraad netwerkkabel

Hallo,

Ik ben van plan om een Time Machine aan te schaffen. Ik heb op dit moment een Western Digital schijf, maar die heeft in 3 maanden tijd al foutmeldingen weergegeven dat ik de schijf moet formatteren en dat er niks meer aan te doen was. Ik ben hier inmiddels helemaal klaar mee. Schijf-EHBO helpt ook niet. Ik zit nu met een vraag, bij ons in huis staat ook een Time Machine voor internet door te geven draadloos naar alle apparaten in huis. (Dit heb ik zelf niet aangesloten) Kan ik dan op mijn kamer (waar geen bedraad netwerkkabel ligt) dan een Time Machine aansluiten? Dus dat ik de Time Machine op mijn kamer zet en dan draadloos aansluit op mijn computer? Dat ik de eerste back-up laat lopen via een kort ethernet kabeltje tussen de Time Machine en de iMac zodat het iets vlotter gaat? En dat ik later gewoon back-up via het programma Time Capsule draadloos? Eigenlijk dat alleen de stroomkabel erin zit en dat de Time Machine dan draadloze back-ups maakt? Ik weet nog niet zeker of ik hem binnenkort wil kopen of dat ik ga wachten op de misschien nieuwe aankomende Time Machine.

Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven want ik kan op internet haast niks duidelijks vinden.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Rob Lammerts

Ps. Of heeft iemand een andere hele goeie betrouwbare FireWire 800 harde schijf 2TB? Eentje die niet tot nauwelijks geluid gemaakt als de schijf aan is. En graag niet van het merk Western Digital, want dat merk vertrouw ik voor geen procent meer.

draadloos backuppen kan natuurlijk wel, maar dan moet je wel een stabiele wifi-verbinding hebben.
je zou de TM draadloos willen verbinden met jouw Mac.
maar hoe krijgt die Mac dan z’n internet-verbinding ??
als dat draadloos is, dan kun je de 2e TC ook via een utp-kabel aansluiten op de Mac.

@fred44nl

Maar is dat snel via een UTP kabel? En kan ik dan nog wel draadloos internetten via de Time Machine 1?
Kan het ook volledig draadloos? Mijn iMac maakt verbinding met zeg maar Time Machine 1 waar alle apparaten op zijn aangesloten etc. en kan dan die Time Capsule 2 van mij dan ook draadloos? We hebben een stabiele wifi verbinding in huis maar ik weer niet of backuppen dan ten koste gaat van de snelheid.

een iMac heeft 2 netwerk-mogelijkheden, die gelijktijdig gebruikt kunnen worden.
dus kun je draadloos internetten, zoals je nu ook doet.
de 2e TC gebruik je dan alleen voor het maken van een backup.
de snelheid via een utp-kabel is 1 Gb/s, tenminste als het een vrij nieuwe iMac is.
omdat een iMac geen mobiel apparaat is, kun je dus ook een utp-kabel gebruiken tussen de iMac en de 2e TC.
als je het op deze manier doet, heeft dat geen invloed op het wifi-netwerk.

daarnaast moet je niet per sé een TC nemen voor te backuppen.
dat kan ook met een externe HD, die je via firewire of thinderbolt aansluit.
hoe het zit met het geluid van externe HD’s weet ik niet.

kun je op de een of andere manier geen utp-kabel trekken van de 1e TC naar de iMac/2e TC.
daardoor kun je een groter en vooral stabiel wifi netwerk maken.

Hallo Fred44NL,

Oke, bedankt voor je duidelijke uitleg. Eindelijk iemand die mij het goed heeft kunnen vertellen.
Ik denk dat ik toch voor deze schijf ga, omdat ik ook aan het sparen ben voor de nieuwste iMac en daar zit Thunderbolt op.
Ook is deze iets goedkoper en ook 1 TB meer harde schijf ruimte. Maar ik vertrouw LaCie meer dan de Time Machine van Apple want ik lees nogal vaak dat die na een jaar of 2 kapot gaan.

http://www.takeitnow.nl/product/7045281/?c_id=972&channel_code=40&product_code=62131051&utm_source=tweakers.net

er zijn altijd meerdere mogelijkheden.
ik weet niet precies wanneer ik mijn TC heb gekocht, maar de oudste folder die er op staat is van april 2008.
en hij doet het nog prima :slight_smile: