time capsule backup vraag

elke keer ik terug thuis kom met mn mbp en ik zet deze aan dan krijg ik een foutmelding in time machine. Ik moet telkens weer de opslagschijf (= time capule) selecteren in de time machine voorkeuren en dan doet hij het weer. Kan ik dit niet ergens automatiseren zodat ik niet elke keer opnieuw die schijf moet aanvinken?

Zo iets vergelijkbaars is al op het forum geweest. Probeer eens wat met de instellingen te spelen. Schijf selecteren, time machine uitzetten, aanzetten. Probeer eens wat. Zoiets was volgens mij eerst de oplossing.

uiteindelijk lukt het altijd hoor. Maar tijdens de week ben ik niet thuis en zit ik op een ander wifi netwerk. Time machine staat dan uit. Als ik thuis kom zet ik time machine weer aan, maar dan zegt hij telkens dat de opslagschijf niet gevonden kan worden. Als ik dan naar systeemvoorkeuren -> time machina ga en dan bij wijzig schijf weer de time capsule selecteer werkt alles weer. Vroeg me gewoon af of deze extra stap niet vermeden kan worden.

ik zet time machine nooit uit: zelfs niet als ik hem niet gebruik; zie daar het nut niet van in

[quote:86a4a594ff="francisp"]ik zet time machine nooit uit: zelfs niet als ik hem niet gebruik; zie daar het nut niet van in[/quote:86a4a594ff]

Dat doe ik niet, het verslijt uw externe hd sneller ( de voeding ed), het verbruikt stroom dat eigenlijk niet moet, en het maakt lawaai s’nachts(hoe luid weet ik niet, heb geen Time apsule,niet echt aangenaam als je in die kamer slaapt)