beste
Ik geloof dat ik langzamerhand aan het gek worden ben. Ik heb een half jaar geleden een time capsule gekocht maar nooit goed aan de praat gekregen. Inmiddels is de harde schijf voor mijn windows (7 en xp) machines niet meer te zien/benaderbaar.
Mijn netwerk is als volgt;
- kpn experia box (de nieuwe Thomson), voor TV, bellen en internet.
- Wireless netwerk A
- TV
- ethernet verbinding naar Time Capsule
- ethernet / wireless windows xp netbook
- time capsule verbonden via ethernet met de experia box.
- Opgezet in brug functie
- ethernetkabel zowel in de waningang alsook in een ethernet ingang geplaatst
- wireless network B
- ethernet verbinding met vast pc (xp)
- ethernet verbinding met printer
- workgroup name MSHOME
Ik beschik over een mac book, 2 windows laptops (wp en 7), een vast pc (xp) en een printer. De macbook werkt vlekkeloos. Op welke van de 2 wireless networks ik ook inlog, alles werkt en is benaderbaar dus ook de time capsule schijf en time machine.
Het netwerk (b) van de time machine is voor de windows machines benaderbaar en ik kan verbinding maken met het internet. Ook zie ik de andere pc's en laptops in het netwerk. De harde schijf van de Time Capsule is helaas niet zicht baar en dus niet benaderbaar voor het maken van backups. Dat is hij in het verleden overigens wel geweest.
wie heeft enig idee waar ik het probleem moet zoeken. de belangrijkste reden om time capsule te kopen is de backup functie voor alle machines maar dat is tot dusver nog niet (vlekkeloos) gelukt.