Time Capsule, hoe te configureren?

Hallo,

Ik ben een beetje het spoor bijster. Ik wil (via Windows) mijn Time Capsule configureren. Ik heb de Time Capsule via Ethernet verbonden met mijn Speedtouch modem. Deze is geconfigureerd als voice router. Als ik de Time Capsule als brug laat gebruiken, kan ik er geen vebrinding meer mee maken en moet ik hem resetten. Als ik het niet doe krijg ik tijdens het toegang verkrijgen tot de schijf een IP-conflict. Op de Speedtouch staat DHCP aan. Op de Time Capsule dus ook, maar als ik die uitzet kan ik er niet meer mee verbinden. Wat moet ik doen?

Je moet ervoor zorgen dat er maar een DHCP-server op je netwerk is. En dat er maar op een plaats een NAT plaatsvindt. Ik zou zeggen in je router.

[quote:460cd4623f="ChristiaanW"]Op de Speedtouch staat DHCP aan. Op de Time Capsule dus ook, maar als ik die uitzet kan ik er niet meer mee verbinden.[/quote:460cd4623f]

Bedoel je dat DHCP op de Speedtouch uitstaat? DHCP op de SpeedTouch moet uit staan en op de Time Capsule aan, en natuurlijk in bridge mode zoals je al zei.

Het maakt niet uit waar de DHCP-server draait. Zolang het er maar eentje is en geen twee. Twee maal NAT achter elkaar kan wel. Maar dan is de bereikbaarheid van computers vanaf het ene deel naar het andere daardoor wat beperkt. Daarom kun je het beste alleen aan NAT doen waar het nodig is, dus op de router.

Het werkt, bedankt :).

[quote:3938d00eea="iJoost"]Het maakt niet uit waar de DHCP-server draait. Zolang het er maar eentje is en geen twee.[/quote:3938d00eea]

Twee mag ook als ze elkaar maar niet overlappen met de DHCP range al zie ik het nut er verder niet van in voor een thuisnetwerkje.