Ik loop al een tijdje tegen het probleem aan dat mijn time capsule in brugmodus moet staan door de waardeloze router die ik van KPN heb ontvangen. Dit is niet gewenst want ik wilde namelijk graag gebruik maken van de functionaliteiten van de time capsule te weten het gastnetwerk en het bereiken van de time capsule via internet over de hele wereld wat niet mogelijk is in de brugmodus… Dit is dus niet mogelijk met de Windows Airport Utility. Met enige toeval ben ik er achter gekomen dat als je via de iPad of iPhone app Airport de instellingen gaat veranderen je wel degelijk een gastnetwerk kan aanmaken en tegelijk de time capsule in brugmodus kan laten staan. Het delen van de schijven via WAN heb ik nog niet getest maar ben al blij met het gastnetwerk. Ik heb veel gelezen op dit forum en kwam er achter dat veel mensen hier tegenaan lopen, vandaar dit bericht.
Kan met Airport Configuratieprogramma na de laatste update ook.
Alleen kan ik met mijn Mac mini en iMac wel op het gast netwerk en heb ik internet maar heb ik een probleem met de iPhone en iPad.
Deze zien het netwerk wel, verbinden er ook mee maar krijgen geen internet?
Ik heb het deze week geprobeerd, maar het kan, zoals voorheen ook al het geval was, NIET, is mijn ervaring.
En wat zou de manier waarop je de instelling maakt verschil maken; uiteindelijk zit het probleem in de TC zelf.
Het zou kunnen zijn dat de nieuwe AirPort firmware een verandering gaf, maar dat is blijkbaar niet gebeurd.
Wat wil je nu zeggen met deze plaatjes?
Als je bedoelt: het kan we, dan moet ik je teleurstellen. Je kunt de instelling wel maken, maar dan werkt internet op je normale netwerk niet meer.
(PS: waarom die balken op de ww veld? Er staan toch al puntjes, en dus onleesbaar?!)
ik heb een “dom” upc kabelmodem, zonder router.
daar aan hangt een AE, die als router functioneert.
aan de AE hangt een 2e AE, die in brugmodus staat.
als ik op de 2e AE een gastnetwerk aanmaak, dan werkt dat niet.
je kunt het allenaal wel instellen, maar internet-verbinding is er niet.
het werkt pas als de router ook een gastnetwerk heeft.
als ik dan verbinding maak via het gastnetwerk, dan verschijnt er alleen
een internet-wereldbol in de afbeelding van het AE-conf.programma.
m.a.w. een gastnetwerk, i.c.m. een modem/router, die dit niet ondersteund, kun je helaas gewoon vergeten.
bij mij is alles bedraad aangesloten.
daarom staat zowel bij de router AE, als bij de 2e AE “Maak draadloos netwerk aan”.
alle netwerknamen en wachtwoorden zijn gelijk.
Nee, signaal is prima, iPad kan zowel 5 en 2,4 GHz aan.
Als ik op de iDevice het gastnetwerk heb geselecteerd dan kan ik niet mijn Airport Extreme benaderen, krijg dan de melding dat deze niet meer in het netwerk zit?
Ben al wat verder, netwerk kabel uit de Mac mini gehaald en geen internet meer via WIFI Gastnetwerk.
Normale WIFI 2,4GHz tergend langzaam, 5GHz heeft een goede snelheid.