Time Capsule/Machine backup probleem

Hallo,

Ik heb mijn iMac (2009, 3,06 GHz Core 2 Duo, 12GB RAM, OSX 10.8.3) vorige week terug gekregen, nadat de harde schijf was vervangen in verband met de terugroepactie van Apple. Ik was eerst van plan om mijn Time Machine backup terug te zetten, maar ik had enkele issues met wat programma’s, dus besloot ik helemaal van voor af aan te beginnen.

Nou, prima. Alles werkt. Prima internetverbinding via TimeCapsule (Wi-Fi). Printer geïnstalleerd. Fijn zou je zeggen. Niet helemaal. Het gekke is dat TimeMachine niet meer werkt. Dat verliep altijd gewoon via TimeCapsule. Nu krijg ik de melding “De reservekopieschijf is niet beschikbaar”.

/uploads/community/a87879076d0f80bfbd22590335f0908445fe8287_0.png

Ik heb nu dus wel internet via TimeCapsule, maar geen backup via hetzelfde apparaat. Omdat ie de schijf niet kan vinden. Ik heb alles wat ik kon geprobeerd. Instellingen aanpassen, schijf opnieuw opzoeken (hij ziet wel de ‘Data’-partitie van de harde schijf in de TimeCapsule, zie de schijf ook in Finder als gedeelde schijf ‘Time Capsule van Martijn’), enzovoorts. Uit pure frustratie de schijf helemaal gewist. Dom, en zonder resultaat. Ik blijf de melding krijgen dat de reservekopieschijf niet beschikbaar is.

Is er misschien iemand die weet wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit op kan lossen? Ik wil gewoon weer backups hebben van mijn systeem.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groet,
Martijn

Lees dit eens.

Hier is het missende plaatje

Martijn,

Ben je verder gekomen? Ik heb hetzelfde probleem en begrijp er niets van.
Hopelijk ben jij verder dan ik.
Groet,
Mehmet

Ook ik loop tegen hetzelfde probleem aan na vervanging van de harde schijf in het kader van de terugroepactie van Apple, dus de melding dat de reservekopieschijf niet beschikbaar is. Terwijl de TM back up teruggezet is van diezelfde reservekopieschijf? Ik krijg een foutmelding

Harde re-set Time Capsule. Modem, iMac en Time Capsule spanningsloos gemaakt en opnieuw opgestart. Via Time Machine voorkeuren opnieuw de schijf geselecteerd en verbinding was hersteld. Met ALT ingedrukt TM aangeklikt een reserve kopieen laten controleren en vervolgens een nieuwe serve kopie gedraaid.