Time Capsule + Telenet

*excuses als dit al gevraagd werd of als ik in de verkeerde draad zit*

uhum , dus ik ben van plan een Time Capsule te kopen, zodat ik mijn macs wireless kan back-uppen
het enige “probleem” is dat ik met een Telenet abonnement zit (Turbo) en dus ook die stomme download/upload limiet

ik vroeg me af of de data die tijdens het back-uppen (draadloos) naar de TC harde schijf wordt gezonden ook meeteelt bij mijn maandelijks bandbreedte verbruik (limiet), want dat zou wel k*t zijn

alvast bedankt 8)

ben niet 100% zeker maar ik denk van niet. Omdat je volgens mij niet echt het internet gebruikt, enkel je netwerk.

nee, al het verkeer intern over je netwerk telt niet mee voor je datalimiet. Als jij bijvoorbeeld een bestand kopieert naar je harde schijf op een andere computer op je netwerk, dan telt dit niet mee. Hetzelfde geldt voor de time-capsule disk, die je gewoon als netwerkschijf zou kunnen beschouwen.

Alleen het verkeer extern, zeg maar de data die het huis uitkomt of binnenkomt, telt mee voor je datalimiet.

[quote:c9151289eb]nee, al het verkeer intern over je netwerk telt niet mee voor je datalimiet. Als jij bijvoorbeeld een bestand kopieert naar je harde schijf op een andere computer op je netwerk, dan telt dit niet mee. Hetzelfde geldt voor de time-capsule disk, die je gewoon als netwerkschijf zou kunnen beschouwen. [/quote:c9151289eb]

Spijtig genoeg is dat bij telenet wel het geval, je moet de modem altijd uitschakelen, dan de router resetten (oerdom). Anders telt hij dat mee op de telemeter.
Bij Time Capsule denk ik wel dat het anders zal zijn en dat hij het niet meetelt.

[quote:139679bad9="Ziggy.stardust"][quote:139679bad9]nee, al het verkeer intern over je netwerk telt niet mee voor je datalimiet. Als jij bijvoorbeeld een bestand kopieert naar je harde schijf op een andere computer op je netwerk, dan telt dit niet mee. Hetzelfde geldt voor de time-capsule disk, die je gewoon als netwerkschijf zou kunnen beschouwen. [/quote:139679bad9]

Spijtig genoeg is dat bij telenet wel het geval, je moet de modem altijd uitschakelen, dan de router resetten (oerdom). Anders telt hij dat mee op de telemeter.
Bij Time Capsule denk ik wel dat het anders zal zijn en dat hij het niet meetelt.[/quote:139679bad9]ben je daar zeker van?
Heb ik nog niets van gemerkt…

ok, bedankt voor jullie reacties

zal het voor de zekerheid nog maar is aan de verkoper vragen als ik hem ga afhalen

[quote:45b37bb6eb="Ziggy.stardust"][quote:45b37bb6eb]nee, al het verkeer intern over je netwerk telt niet mee voor je datalimiet. Als jij bijvoorbeeld een bestand kopieert naar je harde schijf op een andere computer op je netwerk, dan telt dit niet mee. Hetzelfde geldt voor de time-capsule disk, die je gewoon als netwerkschijf zou kunnen beschouwen. [/quote:45b37bb6eb]

Bij Time Capsule denk ik wel dat het anders zal zijn en dat hij het niet meetelt.[/quote:45b37bb6eb]

huh? not really

[quote:ed8320397a="Ziggy.stardust"][quote:ed8320397a]nee, al het verkeer intern over je netwerk telt niet mee voor je datalimiet. Als jij bijvoorbeeld een bestand kopieert naar je harde schijf op een andere computer op je netwerk, dan telt dit niet mee. Hetzelfde geldt voor de time-capsule disk, die je gewoon als netwerkschijf zou kunnen beschouwen. [/quote:ed8320397a]

Bij Time Capsule denk ik wel dat het anders zal zijn en dat hij het niet meetelt.[/quote:ed8320397a]
Ik denk dat iemand je iets heeft wijsgemaakt hoor, wat je vertelt is helemaal niet waar. Extern en intern verkeer zijn strikt gescheiden

-Sam

[quote:02198264b8="Ziggy.stardust"]Spijtig genoeg is dat bij telenet wel het geval, je moet de modem altijd uitschakelen, dan de router resetten (oerdom). Anders telt hij dat mee op de telemeter. Bij Time Capsule denk ik wel dat het anders zal zijn en dat hij het niet meetelt.[/quote:02198264b8] Het interne verkeer telt absoluut niet mee op de telemeter. De functie van je router is net het verkeer in juiste banen leiden, het interne verkeer zal dus nooit tot aan je telenet modem komen en dus zeker niet meetellen! Doe anders eens de test en kopieer eens 12GB van de ene computer naar de andere :P

grappig. De performantie zou ook zeer slecht zijn als het zou meetellen op je telemeter. Geen problemen hier en ik heb telenet.