Time Capsule via ethernet

Beste,

Na lang zoeken heb ik de oplossing nog altijd niet gevonden, vandaar dat ik het hier eens probeer.
Ik wil graag mijn time capsule via ethernet aan de imac hangen, maar zonder dat de TC aan de modem hangt via kabel want dat is niet mogelijk.
Nu had ik al eens getest met een ethernetkabel (van TC naar imac) en de TC was zo ingesteld dat deze verbinding maakte met het draadloze netwerk thuis. Maar dan herkende de imac de TC niet meer van zodra de wifi uitging en kon ik dus ook geen back-up meer maken.

Iemand een oplossing hoe ik de TC wel bedraad aan de imac krijg ?

alvast bedankt!

Heeft de imac een wifi verbinding met het internet modem?
Je moet de tc en de netwerkkaart wel een een ip-adres geven, dit moet je handmatig doen en zorgen dat deze in een andere range zitten als je wifi.
Verder moet je (denk ik) ook de volgorde van de netwerk-verbindingen aanpassen en de wifi boven de ethernet zetten anders heb je geen internet als je de tc aansluit met de kabel.

De mac draait op de wifi van de modem
in welke modus moet ik de TC dan zetten, moet ik deze een eigen netwerk laten aanmaken ? of op de wifi van de modem zetten ?

Ik zou brug-modus kiezen, en geen wifi aanmaken.
Het lampje blijft dan wel oranje knipperen omdat je geen wan-verbinding hebt.
De imac verbinden met een van de lan-poorten niet de wan.

In brugmodus zijn alle poorten gelijk, dus allemaal LAN. :wink:

Oplossing is volgens mij om de TC als normale client draadloos met de modem te laten verbinden.
( ‘‘Verbind met draadloos netwerk’’ )
Dan is ie op normale wijze benaderbaar en zal voor zover ik weet Time Machine gewoon werken.

Enige is dat je die Ethernet-kabel even moet vergeten. Dit gaat simpelweg niet omdat je je Mac niet kan wijsmaken dat Ethernet en Wi-Fi hetzelfde netwerk zijn, maar dan toch alleen Wi-Fi een verbinding met internet heeft.

De optie “Verbind met draadloos netwerk” is (helaas) niet meer beschikbaar sinds versie 6 van Airport-configuratieprogramma. Die optie is er alleen nog voor de Airport Express.

[quote=SunKeeper url=http://www.onemorething.nl/community/topic/time-capsule-via-ethernet/#post-2585938 time=1376603907]

Enige is dat je die Ethernet-kabel even moet vergeten. Dit gaat simpelweg niet omdat je je Mac niet kan wijsmaken dat Ethernet en Wi-Fi hetzelfde netwerk zijn, maar dan toch alleen Wi-Fi een verbinding met internet heeft.[/quote]
Waarom niet??
Als je maar 2 verschillende subneten gebruikt en maar een defaultgateway insteld dan moet het gewoon kunnen hoor.