Time Capsule zonder 2.4GHz netwerk

Ik heb al ruim een jaar een Time Capsule die ik ook gebruik als basisstation voor mijn Wifi netwerk. Dat ging prima. Met zowel de 2.4GHz band als de 5Ghz. Maar doordat ik het wachtwoord moest aanpassen (aansluiting van een TV die geen & accepteert als karakter), moest ik de TC opnieuw configureren. Dat is prima gegaan voor de 5GHz band. Maar sindsdien heb ik geen 2.4Ghz band meer. En dat is voor een enkel wat ouder apparaat vervelend.
Ik heb al overal gezocht (Apple, diverse forums) maar kan niet vinden wat ik hieraan kan doen.
Kan iemand mij op het juiste spoor zetten?

en een volledige harde reset ?

Het is niet mogelijk om 2.4 GHz uit te schakelen, noch om de 5,0 Ghz uit te schakelen. Het is enkel mogelijk om de netwerken te splitsen. Als een TC slechts een netwerk uitzendt is dit per definitie een dualband netwerk.

Ik zit op een iPad dus hou t reageren kort.

Geenmorgenrood: onjuist, wifi kan je weldegelijk uitzetten.

Waarom niet gewoon vanaf je computer met airport configuratie inloggen en instelling aanpassen?? Desnoods computer met netwerkkabel aan de time capsule verbinden.

Sowieso snap ik het niet dat je het voor elkaar krijgt je apparaat van 2.4 ghz af te halen wanneer je een wifi wachtwoord wilt veranderen, maar dat dan terzijde. Je kan ook je handleiding erbij pakken trouwens, of apparaat resetten en opnieuw instellen dan met iets verder aanklooien? In ieder geval succes, zo moeilijk is t (eigenlijk) niet.

Oeps verkeerd gelezen. Bovenstaande bericht klopt wel. Gaat niet om een apple tv :stuck_out_tongue:

Mijn bericht klopt 100%. Veel mensen zijn in de veronderstelling dat pas wanneer ze een apart 5 Ghz netwerk aanmaken ze de functionaliteit van 5 Ghz aanzetten. Dit is onjuist; het is gewoon mogelijk om deze twee kanalen op te splitsen, zoals ik al eerder aangaf. Bij een harde reset van de Airport Time Capsule wordt deze splitsing dan ongedaan gemaakt en kan de indruk ontstaan dat er een van de twee netwerken is weggevallen. Dit is echter niet het geval, ze zijn simpelweg niet meer gesplitst.

Overigens, zonder een specifieke foutomschrijving van wat deze ‘oudere’ apparaten ervaren is het moeilijk om verder zinvolle suggesties te geven.

Bedankt voor de tips. En dat het niet moeilijk is, geloof ik onmiddellijk.
Maar ik ben geen netwerkspecialist. Ik heb nu juist Apple apparatuur aangeschaft omdat het instellen van allerlei zaken eigenlijk een fluit van een cent is. In tegenstelling tot de spullen van Microsoft.
Maar ik begrijp dat een harde reset zou kunnen werken.
Dat ga ik dan maar eens proberen.

Dat is volkomen afhankelijk van het probleem. Met een harde reset kun je het netwerk opnieuw instellen of daar daadwerkelijke het probleem mee is opgelost is niet gezegd. Voor mij is het nog altijd niet duidelijk of er überhaupt een probleem is.