Time capsule

Beste mensen,

Ik heb een Timecasule van 500 MB. Ik wil deze gaan verplaatsen naar de verdieping en er een printer op aansluiten en er backups mee maken. Mijn router van Telfort staat op de begane grond en daar maak ik met mijn Imac draadloos verbinding nee met internet. Kan ik mijn Timecapsule gebruiken alleen om te printen en om backups te maken?
alvast bedankt voor jullie eventuele hulp!

Ja, in principe kan dat. Door het bestaande netwerk afkomstig van de Telfort WiFi-router uit te breiden met de Time Capsule (TC). Daarvoor moet je wel de netwerk instelling van de TC aanpassen. Gebruik daarvoor het Airport Configuratieprogramma.

Selecteer in het Airport Configuratieprogramma de TC en vervolgens de button Wijzig. In de dropdown-sheet selecteer je onder de tab Draadloos, bij de optie Netwerkmodus voor “Breid bereik draadloos netwerk uit”.

Het beste gebruik je (nog steeds) een ethernetkabel tussen je Telfort router en je Time Capsule op de eerste verdieping. Aldaar zet je een nieuw wifi netwerk op. (Niet: “netwerk uitbreiden”). Dat nieuwe netwerk mag dezelfde naam (en wachtwoord) hebben als je wifi netwerk beneden.

Voor meer info: http://support.apple.com/kb/HT4260?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Dank jullie wel voor de reactie, ik ga het proberen!