Time Machine Backup naar Apple TV

Beste forum leden,

Ik heb een tijd rondgegoogled, maar vond geen antwoord.
Ik heb een Apple Tv, deze heb ik ingesteld dat hij een externe hd van 1.5 tb (via usb) als schijf gebruikt in plaats van de interne hd van 160gb. Een tijdje terug ben ik aan het kloten geweest om een Macbook te backuppen naar een andere externe schijf die aan m’n Airport Extreme hangt. Maar dit verliep niet zoals het moest en ik ben er mee gestopt.
Nu wil ik het hele netwerk en backupsysteem in huis weer eens onderhanden nemen, en dit is het plan:
Apple TV met externe hd van 1.5 TB voor alle films enz.
De interne Apple TV hd zou ik willen gebruiken voor de draadloze backup van de Macbook.
Of
Apple TV met externe hd (3 partities, Apple TV, Backup, Nog 1) van 1.5TB en interne hd van 1.60gb in raid, en draadloos backuppen naar de partitie backup.

Is dit mogelijk? Of op voorhand al onbegonnen werk?

Jonas

Als het backuppen naar de AirPort Extreme je niet lukte, zal dit naar mijn inziens onbegonnen werk zijn. Wat lukte er niet aan het backuppen naar de harde schijf aan de AirPort Extreme als ik vragen mag? Misschien dat je dat alsnog kan doen als het simpel op te lossen is...

De verbinding met de HD aan de airport extreme viel om telkens weg. Maar eigenlijk ben ik er gewoon niet lang genoeg mee bezig geweest. Op zich moet dit zonder problemen werken. Maar nu ik een Apple tv heb wil ik het dus anders. Is het zoiszo onmogelijk? Of bedoel je met onbegonnen werk, dat het wel kan, maar dat ik het niet voor elkaar ga krijgen?

Jonas

Om eerlijk te zijn weet ik niet of het kan werken. Misschien wel, misschien ook niet. Om met Time Machine te backuppen naar een harde schijf in het netwerk moet die voor Time Machine beschikbaar zijn.

En daar wringt het schoentje denk ik. Je zou eerst die externe harde schijf aan de Apple TV moeten kunnen mounten op je bureaublad van je Mac en dan in de voorkeuren van Time Machine aangeven dat hij daarnaar moet backuppen… Maar of dat mounten mogelijk is weet ik niet, ik dacht dat de Apple TV enkel bereikbaar was via een FTP-programma (zoals in mijn geval Cyberduck) en dan weet ik niet hoe het zit of Time Machine die externe harde schijf kan zien en benaderen… Ik vrees ervoor.

Ps: Ik heb ook een Apple TV en heb hem/haar ook eens gehacked maar nu terug standaard. Backuppen doe ik naar een externe harde schijf die aan de AirPort Extreme hangt.

Bedankt voor je hulp! Ik heb het nu anders opgelost, al zit ik nog wel met een paar vragen. Ik heb de 1.5TB hd aan m'n airport extreme gekoppeld en in 4 partities verdeeld. 1 iTunes 2 iPhoto 3 Backup laptop 4 Films

Dit gaat redelijk goed, alleen wil de timemachine backup naar de netwerk schijf het niet altijd doen, en als hij een groot aantal bestanden moet backuppen verliest hij verbinding. Is er een manier om deze verbinding te behouden?

Is het mogelijk om op 2 computers dezelfde iPhoto library te gebruiken en te beheren?
Dus als ik op 1 computer foto’s in iPhoto of Aperature toevoeg, dat die dan in de andere computer automatisch zichtbaar worden en vice versa?

Is het mogelijk om op 2 computers dezelfde iTunes library te gebruiken en te beheren?
Als ik op 1 computer Films/muziek toevoeg aan iTunes, dat die dan automatisch zichtbaar worden in iTunes op de andere computer?

Alvast bedankt.
Jonas

Waarom hij verbinding verliest is mij een raadsel. Misschien heeft het iets te maken met dat je harde schijf in sluimer gaat, wat eigenlijk heel vreemd zou zijn aangezien hij bezig is met backuppen...

Wat je wilt kunnen doen met iPhoto en iTunes is volgens mij wel mogelijk.

Allereerst:

Verplaats de hele map ‘iTunes’ naar de iTunes-partitie en verplaats de ‘iPhoto Library’ uit je map afbeeldingen naar de iPhoto partitie. Laat alles ook nog even op je Mac staan voor het geval er iets moest mislukken.

Dan:

Voor iPhoto moet je het programma opstarten met de option-toets ingedrukt zodat er een keuzeschermpje komt waarbij je moet kiezen voor ‘kies’ of ‘kies bibliotheek’. Dan navigeer je naar de externe harde schijf die aan de AirPort Extreme hangt en kies je voor de iPhoto Library daar. Volgende keer je iPhoto opstart hoef je dit niet meer te doen, maar waarschijnlijk moet je dan wel eerst op voorhand die harde schijf/partitie mounten op je bureaublad zodat iPhoto erbij kan.

Voor iTunes moet je ook het programma opstarten met de option-toets ingedrukt. Dan kies je voor ‘kies’ en navigeer je naar de externe harde schijf die aan je AirPort Extreme hangt en kies je het ‘iTunes Library’-bestand in de map iTunes. Volgende keer je iTunes opstart hoef je niet meer de option-toets ingedrukt te houden maar moet je waarschijnlijk wel zien dat je externe schijf/partitie gemount is zodat iTunes erbij kan.

Desnoods kan je het mounten van je externe harde schijf ook nog toevoegen aan de dingen die moeten gebeuren bij het opstarten. Dat kan je doen in de Systeemvoorkeuren.

Herhaal dit ook voor de andere computers. Eén bemerking: zorg voor de minste problemen dat de iTunes’en en vooral de iPhoto’s op de verschillende computers een gelijk versienummer hebben. Dit is volgens mij wel van belang aangezien ik op m’n MacBook Pro nog iPhoto '08 heb draaien en toen ik die verplaatste naar mijn Mac mini met iPhoto '09 hij de iPhoto Library moest bijwerken (in verband met nieuwe functies waarschijnlijk).

Succes verder!

Bedankt voor de reactie! Itunes had ik al voorelkaar, en het backuppen van de laptop is ook gelukt. Het grootste probleem waar ik nu tegenaan loop is dat de HD die aan de Airport extreme hangt heel vaak niet te bereiken is. Heel lastig als je bv net je iPhone aan het synchroniseren bent, want dan wist hij dus alles wat op je iPhone staat... Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. HD in sluimerstand lijkt me gek, het is gewoon een usb schijfje, dus dan zou de Airport hem al in sluimerstand moeten zetten.

Ik moet eerst hier een oplossing voor vinden alvorens verder te gaan met de rest, want het moet natuurlijk wel betrouwbaar zijn.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Want dit is natuurlijk heel lastig werken, hij verliest om de haverklap de verbinding, terwijl het Airport signaal goed genoeg is.