Time Machine backup op Time Capsule maken. Hoe!?

Een korte vraag waarvan ik hoop dat mensen hier het antwoord kennen :slight_smile: :

Ik heb een MacBook Pro uit 2015 en een wat oudere TimeCapsule (de platte vierkante).

• De Time Capsule is aangesloten via een ethernet kabel op mijn modem. Ingeplugd op de capsule in de ingang met de ronde stipjes erboven.
  • Via AirPort Utility heb ik het apparaat geinstalleerd en een groen lampje geeft aan dat die gewoon zou moeten werken. Heb tevens in het proces een nieuw WiFi netwerk aangemaakt dat nu zichtbaar is bij netwerken.
  • Via Systeemvoorkeuren → Time Machine → Select Backup Disk zie ik alleen maar één optie: ‘Other Airport Time Capsule’.
  • Als ik klik op ‘Set-up’ word ik teruggestuurd naar AirPort Utility en zie ik wel degelijk mijn disk maar geen mogelijkheid om hier mijn Time Machine backups op te zetten.

Wat doe ik fout?

Alvast veel dank voor het lezen van bovenstaande.

heeft jouw modem ook een ingebouwde router ??
als jou TC met een kabel is aangesloten, dan moet je kiezen voor “Maak nieuw netwerk aan”.
stat de TC in bridgemode, of doet ie DHCP+NAT ??
het lijkt er een beetje op, dat de TC op een ander netwerk zit dan jouw MacBook :slight_smile: