Time Machine backup vreselijk traaaaaaaagggggg....

Van de ene op andere dag werd er geen back up meer gemaakt; ik heb een week tegen de mededeling dat de TM back up werd voorbereid aangekeken. Heb toen mijn externe disc geformatteerd en getracht een nieuwe back up te maken.
Dit gaat enorm traag…
volgens de berekening van TM gaat het minstens 8 dagen duren voordat de back up van 100GB klaar is!
Omdat ik een MBP gebruik en de schijf af en toe moet afkoppelen begint dit proces ook weer telkens opnieuw.

Om gek van te worden dus

ik heb al wat gegoogled en gezien dat 10.8.2 een oplossing zou bieden. ik heb echter al 10.8.3 geinstalleerd dus dat bied ook geen soelaas.

heeft iemand een oplossing?

Heb je een 5Ghz of 2.4Ghz netwerk?
Gaat je normale internet verkeer wel snel?

Ik heb de laatste tijd ook last van erge trage (niet vooruit te branden Time backup). Ik back-up mijn Macbook pro (+/-180GB) naar mijn Synology Nas via een kabel. Dit is altijd goed gegaan, maar de laatste maand gaat het zo traag dat ik hem los koppel voordat hij klaar is. Er is niks mis met de kabel ook niet met mijn Synology, het zit in OS X. Zijn er hiervoor al oplossingen gevonden?

Edit: hier 10.8.2

@madcat ik back up via USB
inmiddels geeft TM nog 95 dagen nodig te hebben. dat schiet lekker op…

over Time Machine is een uitgebreide site met heel veel informatie:

http://pondini.org/OSX/Home.html

Als je heel veel kleine bestanden moet backuppen kan dit ook erg lang duren.

95 dagen is echt niet normaal en heeft niks met veel kleine bestanden te maken.

Misschien is de harddisk van de TM aan het sterven?

Ik heb ook geruime tijd met TimeMachine gewerkt, maar na wat problemen met terugzetten van enige mappen, hetgeen ook nogal veel tijd in beslag nam en uiteindelijk ook niet lukte, ben ik teruggegaan naar “SuperDuper!” en dat werkt weer heerlijk als vanouds.

tja, TM behoort toch gewoon goed te werken.
ik gebruik het sinds een aantal jaren en heb er weinig of geen problemen mee.
SuperDuper gebruik ik zo af en toe.
backups heb je nooit genoeg :slight_smile: