sinds jaar en dag maakt time machine probleemloos, draadloos back-ups van mijn imac,
plots is niets meer zichtbaar en wil time machine geheel opnieuw beginnen, alsof er nooit eerder een back-up gemaakt is!
geen melding over oude back-ups, niks, niets.
de apparatuur is wel van de stroom af geweest maar dat gebeurt wel eens vaker, echt geen idee wat er gebeurt is en waar alle back-ups gebleven zijn??
als TM overnieuw begint, dan kun je er van uit gaan de de eerdere backup verdwenen is.
als de sparsebundle niet meer te zien is, dan kun je daar zeker van zijn.
op zich niet zo erg, behalve als je er van uit gaat, dat een backup hetzelfde is als een archief, want dat is niet zo.
kortom, gewoon overnieuw beginnen :)
is het systeem van back-ups zo onbetrouwbaar Fred44nl? ik deed er toch een geruime tijd mee en haalde zaken uit het verleden terug en nu ineens, zomaar, lijkt het alsof ik nooit back-ups had en is TM van plan meer dan 15 uur te gaan back-uppen. deed ik iets fout?
Welk apparaat gebruik je om je back-ups op te zetten?
op zich is TM-backup best wel betrouwbaar.
maar zo nu en dan zie je toch dat er een foutje optreedt, zoals bij jou.
als het goed is moet TM oude backups weg gaan gooien als er op de backup-schijf onvoldoende ruimte is.
ook dat heb ik nog niet zien gebeuren.
echter, een backup hoeft niet meer te zijn dan een kopie van de data die op je HD staat.
als het nodig is, dan zou je heel erg oude data terug moeten kunnen halen.
maar dan praat je eigenlijk over een archief en zo mag je TM niet zien.
het moet een backup zijn, niets meer, maar zeker niks minder.
@SunKeeper
time capsule van apple;
het puzzelt me echt dat ineens weer 1 terabyte beschikbaar is alsof nooit 1 back-up erop gestaan is.
de paar honderd gigabyte zijn als sneeuw voor de zon verdwenen
Een tijdje terug had ik iets vergelijkbaars. Ik heb toen een heel nieuwe backup laten maken en de oude verwijderd. Sinds die tijd geen probleem meer gehad. De oorzaak is mij nog steeds niet duidelijk.