Time machine gecodeerd en wachtwoord?

Ik wil binnenkort mijn time machine backup gedeeltelijk over zetten naar een nieuwe Mac. Maar nu las ik dus over het feit dat je je backup kan coderen en beveiligen met een wachtwoord. Alleen nu weet ik dus niet of ik dat jaren geleden heb ingesteld. Ik vroeg me af of je dat ergens terug kan zien in Mavericks? Bij het schijfhulpprogramma staat wel iets van coding uitschakelen en wijzig wachtwoord maar dat is beide niet aan te klikken?

En als ik dat ooit gedaan heb en m’n wachtwoord kwijt ben, kan ik dan die hele back up wissen en opnieuw beginnen?

Je kunt bij je Time Machine instellingen zien of je het wel of niet aangevinkt hebt. Dan weet je toch genoeg?

Als het aan staat en je bent het wachtwoord vergeten dan heb je pech en moet je eerst een nieuwe backup maken.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mh35720/10.15/mac/10.15

<p class="cite">Antwoordapparaat op 2 november 2020 om 08:42</p> Als het aan staat en je bent het wachtwoord vergeten dan heb je pech en moet je eerst een nieuwe backup maken.
Dat is niet per se zo. Veel gebruikers hebben het wachtwoord van de Time Machine backupschijf in hun sleutelhanger opgeslagen. Kijk dus even in de lijst met items in het hulpprogramma Sleutelhangertoegang of je de betreffende schijf(naam) daarin terugvindt.

Volgens mij moet je onderscheid maken tussen de versleuteling van een TM backup en de versleuteling van een volume waar je deze TM op zet.

Bij de eerste is het ww niet terug te vinden (volgens de support page), bij de tweede zal het ww in de Sleutelhanger staan (want anders zul je 'm regelmatig hebben moeten intypen) en is dus wel terug te halen.

Ik zie dit als ik bij Time Machine opties kijk en de opties bij het schijfhulp programma en ik zie geen wachtwoord in keychain:

Ik hoop maar dat ik het niet versleuteld heb anders heb ik een probleem. Ik denk dat ik voor de zekerheid nog maar een time machine back up ga maken, moet ik wel eerst een externe HD halen.

Dit venstertje is niet zo interessant. Klik op ‘Selecteer schijf’ ipv 'Opties. Dat laat zien of de reservekopie gecodeerd is of niet.

<p class="cite">Kwadraatje op 2 november 2020 om 11:55</p> Dit venstertje is niet zo interessant. Klik op ‘Selecteer schijf’ ipv ‘Opties. Dat laat zien of de reservekopie gecodeerd is of niet.
Wat stom van mij, dat ik daar niet gekeken heb maar ik las vooral dat je bij opties moest kijken. Daar staat geen vinkje bij coderen en ik weet 99% zeker dat ik de schijf zelf ook niet geencrypt heb want dan is die niet meer bruikbaar voor windows en dat is voor mij belangrijk. Altijd die back up stress als ik m'n mac wil vervangen. Het is al eens een keer helemaal mis gegaan waardoor ik alles kwijt was.