Time Machine geeft zwarte map weer. (laadt verleden niet)

Beste iedereen,

Ik heb al eerder een probleempje gehad met Time Machine. Vandaar heb ik hem vandaag helemaal gewist en hem opnieuw geconfigureerd (fabrieksinstellingen teruggezet). Ondertussen heeft Time Machine 2 backups gemaakt. Alleen daar kan ik dus niet bij.

Nu is mijn vraag: waarom laat Time Machine geen mappen zien (data zijn ook roze…??) ik snap er ondertussen niets meer van.
De zwarte schermen die je ziet op de screenshot (back-ups van verleden) zijn echt een kleine seconde zichtbaar en dan floepen ze op zwart zoals het nu te zien is…

Groetjes Jesse

De mappen zijn nu wel zichtbaar tot aan de eerste reservekopie die is gemaakt. Het lag waarschijnlijk aan de spotlight functie die bezig was met indexeren zei een vriendelijke man van de Apple Care.
De zwarte mappen horen ook zo overigens. Die geven aan dat er daar GEEN reservekopieen zijn gemaakt.

Het werkt dus weer helemaal zoals het hoort.

Groetjes Jesse

Ik ken geen “zwarte mappen” althans niet onder ML. Draai jij Mavericks dat het daar zo wordt weergegeven?

Ja, in Mavericks is het zwart.

Overigens heb ik er hier geen last van dat backups van vóór de upgrade niet meer toegankelijk zouden zijn. Ik heb express mijn tijdelijke backup al gestart op Mountain Lion om het te testen. Ik kan alle backups benaderen, er is niets grijs.

Het gaat inderdaad om time machine op Mavericks, het wordt dus allemaal wat anders weergegeven.
Waarschijnlijk had ik mijn oude back-up ook gewoon kunnen benaderen als ik geduld had gehad.

Gelukkig heb ik alles eerst wat ik echt nodig had zelf overgezet op mn mac, en toen een nieuwe back-up gemaakt. Dus uiteindelijk niet iets heel belangrijks kwijt (: