Vraag:
Is het mogelijk mijn Mac via time machine een back up bestand te laten wegschrijven op een PC (windows XP). Op deze PC "deel" ik een harde schijf in het thuisnetwerk.
Alvast bedankt!
Vraag:
Is het mogelijk mijn Mac via time machine een back up bestand te laten wegschrijven op een PC (windows XP). Op deze PC "deel" ik een harde schijf in het thuisnetwerk.
Alvast bedankt!
Nee, een TimeMachine backup kan alleen gemaakt worden naar een HFS+ geformatteerde schijf.
[url=http://www.appletips.nl/timemachine-gebruiken-met-een-windows-server/]En dit dan?[/url]
Niet een simpele manier, maar, i.i.g. veel succes ermee.:thumbsup::wink:
Dan zal die schijf wel NTFS geformatteerd moeten zijn, anders stopt de backup bij 4 GB. En het heeft als nadeel dat het niet door Apple ondersteund wordt, dus of je na een crash ook iets met die backup kunt doen moet nog blijken... Ik zou die gok niet wagen met dierbare bestanden...
[quote=unSOUND url=http://www.onemorething.nl/community/topic/time-machine-naar-pc-laten-backuppen#post-2055488 time=1284804681]........ Ik zou die gok niet wagen met dierbare bestanden...[/quote]
Volledig mee eens.
Het antwoord is: natuurlijk kan dat. Je kunt een Time Machine backup maken op iedere netwerkschijf die in je lokale netwerk hangt. Dat kan een Time Capsule zijn, een NAS of een andere schijf die via AFP (of SMB) benaderbaar is. HFS+ support wordt dan geboden via een sparsebundle container (die een soort van abstractie van HFS+ biedt).
Je zult wel zelf aan het klooien moeten, dus YMMV. :wink:
Maar zoals gezegd moet dat dus wel een NTFS schijf zijn dan, want die sparsebundle zit in no-time over de 4 GB, en dat kan een FAT32 schijf weer niet aan...
Die sparsebundle bestaat fysiek uit bestanden ("reepjes") van 8MB. De eisen aan het native filesysteem voor een sparsebundle zijn vrij minimaal. Dat is nou net de kracht van zo'n sparsebundle. Er wordt in feite een HFS+ filesysteem in geemuleerd. Fysiek (de bestanden op de netwerkschijf) ziet het er compleet anders uit.
Vergelijk het ongeveer met een DVD van 5GB die over meerdere fysieke bestanden (.VOB) van 1GB verdeeld is.
Nou, de laatste keer dat ik een Sparsebundle van 8 GB naar een FAT32 partitie sleepte ging het toch echt niet...
Bedoel je niet een [i]sparseimage?[/i]
Nope.
< edit >
Nog even getest, de bestanden die ik de vorige keer probeerden doen het nu nog niet, maar een nieuwe Sparsebundel die ik vandaag bij wijze van test gemaakt heb weer wel... Vreemd. Hier moet ik eens op mijn gemakje in duiken...