Ik had bij voorkeuren van time machine ingevoerd dat mij Lacie-schijf gebruikt moest worden. Ik was namelijk in de veronderstelling dat ik mijn Lacie gewoon als extrene HD kn blijven gebruiken. Helaas was dit niet zo. De windows PC die mijn vriendin gebruikt voor haar werk herkent de Lacie niet meer. Gisteren nog wel voordat ik time machine ingesteld had.
Ik wil Time Machine, voorlopig niet meer gebruiken. dus nu heb ik een aantal vragen:
Moet ik mijn Lacie opnieuw formateren? Zo ja hoe?
PS. ik weet dat een combinatie mogelijk door middel van partities, maar de Lacie is niet bijzonder groot. dus ik wil niet verschillende partities aanmaken.
Dat doe je met " schijfhulpprogramma "
Je opent dit progje en dan selecteer je de lacie schijf aan de linkerkant , via het knopje wissen kom je in een nieuwe omgeving terecht en hier wijst zich alles vanzelf .
FYI: Bedenk dan wel dat je Timemachine niet meer kunt gebruiken totdat je de schijf terugformatteert naar het HFS + formaat van Apple. En je kunt je hardeschijf weldegelijk blijven gebruiken als opslagschijf met Timemachine, alleen de schijf wordt naar het (snellere en betrouwbare) formaat van Apple gezet als je de schijf instelt als backupschijf voor Timemachine en dat kan Windows niet lezen. Succes ermee! :wink:
[quote:a010215776="Nielso"]Het is gelukt. Het lukt met het schijfhulpprogramma. Dank voor de antwoorden. Het wordt eens tijd om time capsule aan te schaffen.
Nielso[/quote:a010215776]
Zeer goed idee , zeker omdat die lacie niet zo groot is en timemachine toch wel wat aan ruimte verbruikt.