Time machine OPGELOST

Ik heb een volledige update van mijn HD met time machine

De eerste update dateert van 21/11, de laatste van 09/12.
Probleem : externe harde schijf is vol.

Als ik al de back up’s wis en gewoon terug opnieuw begin, zo dit dan een probleem zijn?

Nee, maar dat ben je wel alle versies van bestanden kwijt en evt. bestanden die je in de voorzienbare toekomst nodig hebt en niet meer op je interne HDD staan zijn dan ook weg. Je kunt Time Machine gewoon laten draaien dan verwijdert TM vanzelf de oudste back-up om ruimte te maken voor nieuwe back-ups.

Wel knap dat je dat binnen 3 weken voor elkaar hebt gekregen. Dan heb je of een te kleine backup schijf gekozen (hoe groot is die, en hoe groot is de schijf in je Mac?) of je hebt een grote map/bestand dat iedere keer gebackupt wordt omdat het gewijzigd is (bv VMware). In beide gevallen misschien handig om even uit te zoeken, anders heb je over 3 weken weer dit "probleem".

mijn externe harde schijf is 500 gig schijf in men mac is 320 gig

Ik heb time machine gewoon zijn ding laten doen. er staat nog 85 gig vrij op de externe.
( er staan natuurlijk ook nog andere documenten etc op die schijf, los van time machine)

Hoe kan ik uitzoeken welk waar het grote bestand/map zit en oplossen?

Kijk bijv. naar grote bestanden op je Mac die regelmatig aangepast worden (zoals iMovie of iDVD projecten en folders die veel veranderen, bijv. je downloadsmap). Die kan je evt. uitsluiten van de TM back-up via de TM voorkeuren.

bedankt !

En dan is het ook nog zo dat TM zelf de melding geeft dat de schijf vol is. TM biedt zelf aan om de oudste back-up te verwijderen. Geef hier accoord en het gaat weer lekker verder met waar het voor bedoeld is.

Let wel op! TimeMachine is [b:356b91960a]geen archiveer programma[/b:356b91960a] het is een workaround voor een PEBKAC actie. Als je echt alles wil bewaren/backuppen zal je andere acties moeten ondernemen.