Time Machine, .sparsebundle en Backup.backupdb

Met Google heb ik al het een en ander gevonden, maar mis het complete plaatje.
Ik gebruik de Western Digital MyBook Studio II 2TB gekoppeld aan mijn TimeCapsule voor het maken van back-ups van Time Machine.
Sinds enige tijd geeft TimeMachine echter aan dat de backup niet slaagt omdat de schijf vol is. Vreemd, want ik heb 2TB aan ruimte om de iMac HD van 320GB en een Western Digital MyBook Studio II 1TB op te slaan.
Nu heb ik de schijf even direct aan de iMac gehangen en wat rondgeneusd. Er staat een bestand [i]'de naam van mijn iMac'.sparsebundle[/i] en een mappenstructuur [i]'Backups.backupdb'[/i].
Het bestand [i]'de naam van mijn iMac'.sparsebundle[/i] schijnt te maken te hebben met een back-up via het Netwerk en de mappenstructuur [i]'Backups.backupdb'[/i] met een back-up die gemaakt wordt als de schijf rechtstreeks aan de mac hangt.
Mijn vragen:
[list=1]
[*]Klopt dit de verklaring van het doel van het bestand en de mappenstructuur?
[*]Is er ergens een goede uitleg van de TimeMachine-bestanden te vinden?
[*]Ik wil verder met de harde schijf gekoppeld aan de TimeCapsule. Kan ik de bestanden in de mappenstructuur [i]'Backups.backupdb'[/i] ongestraft verwijderen?
[/list]

Edit: Na wat nader speurwerk kwam ik [url=http://web.me.com/pondini/Time_Machine/Works.html]hier[/url] al handige informatie tegen. Blijft de vraag of ik de bestanden in de mappenstructuur [i]'Backups.backupdb'[/i] inclusief de map zelf ongestraft verwijderen?

Als je alleen verder wilt met met Time Machine aan je TimeCapsule zal de map Backups.backupd niet meer nodig zijn en kun je die dus ook gewoon wissen.
De map Backups.backupd is inderdaad zoals je al gevonden hebt je Time Machine backup van een schijf direct aan je Mac gekoppeld (via USB of Firewire).
Enige wat je je even moet afvragen is of er toch niet toevallig belangrijke zaken op die backups staan ( je zal de eerste niet zijn die toch net die belangrijke foto wegknikkerd of dat bewaarde belastingformulier).

Hallo k-de-ripper,
De backups in [i]'Backups.backupdb'[/i] zijn allen van 23- en 24 januari 2010. Ik meen dat ik toen de hele TC opnieuw het geïnstalleerd met de nieuwe 2TB-schijf. Als ik het me goed herinner heb ik toen i.d.d. de schijf eerst direct aan de iMac gehangen en later pas aan de TC. Het verklaart veel.
Ik ga [i]'Backups.backupdb'[/i] wissen.

Je vraag is inmiddels beantwoord. Mocht je nog interesse hebben in een aardige uitleg van Time Machine:
http://arstechnica.com/apple/reviews/2007/10/mac-os-x-10-5.ars/14