Ik heb een nieuwe externe harde schijf gekocht: My Passport for Mac van Western Digital met 2 TB. DE HD is met een USB 2.0-kabel verbonden met mijn iMac 7.1. uit 2007. Hier zet ik met Time Machine een back-up op van 500 GB. Na 3 dagen en 260 GB overgezet, waarvan de laatste 24 uur 12 GB vraag ik me af of dat normaal is. Hij geeft overigens aan dat hij er nog ongeveer 16 dagen over zal doen voordat alles overgezet is. . Dat duurt me te lang en dat lijkt me niet normaal. Doe ik iets verkeerd?
Die 500 GB bestaat uit heel veel kleine informatie, dus het kan best dat dat heel lang gaat duren. Ga maar eens op de backup staan en klik op Info. Je weet niet wat je ziet. Sorry, verkeerd gelezen. Ik dacht dat je een al gemaakte backup aan het kopiëren was.
Waaruit bestaat die 500 GB ?
Dat duurt inderdaad veel te lang. Een nachtje mag hij er best over doen, maar geen 3, laat staan 16 dagen.
Als je een normale “grote” file van een paar Gb overzet, doet hij er dan ook zo lang over? Ter referentie. Ik heb net even een film naar mijn externe USB HD gezet (ook een WD, iMac is van 2010) van 1,77 Gb en dat was in ongeveer een minuut gepiept.
Andere optie voor trouble shooten: heb je nog een andere HD liggen? Als dat sneller gaat snel die nieuwe schijf terugbrengen.
vaker gezien met iomega’s
heb je de disk al opnieuw gepartitioneerd (schijfhulpprog)
ook al stond ie al in hfs op guid of mac, gewoon opnieuw doen, heeft al wonderen verricht op iomega’s
suc6
WD is toch geen Iomega ? Die levert trouwens geen externe HD’s meer.
Heb je nog meer externe HD’s aan de iMac hangen ? Zo ja, dan wordt die meegenomen in de TM, tenzij je die expliciet uitvinkt.
@beech: “vaker gezien met iomega’s” => “heb ik vaker gezien maar dan met iomega’s”
en standaard worden andere externe disk niet meegenomen in tm backups, tenzij je ze expliciet “unchecked” in de uitgesloten onderdelen.
Dat klopt niet. Als je je iTunes-bibliotheek en/of je iPhoto-bibliotheek op externe HD’s hebt staan en je sluit een nieuwe externe HD aan voor je TM dan wordt daar automatisch ook een backup van gemaakt. Ik heb dat al verschillende keren meegemaakt en moest weer overnieuw beginnen omdat ik al op een andere manier deze backup.
@Beech
Dat geldt mogelijk voor een externe locatie van deze speciale bibliotheken, maar niet zomaar voor elke externe schijf.
Kijk hier eens naar:
Deze lijst staat er al enkele jaren en ik heb er nooit wat aan veranderd.
Dus standaard worden alle externe drives uitgesloten van een TM backup en ik geloof niet dat deze instelling ooit veranderd is door Apple.
Je moet dus expliciet aangeven als ze wel in de TM backup moeten worden meegenomen. Ergens wel logisch want ik heb hier 8 externe drives staan, zouden die allemaal standaard wel gekopieerd worden dan heb ik een +10 TB schijf nodig voor TM…