Time machine wil opnieuw beginnen...

Krijg ineens onderstaande melding waar in staat:
Hierdoor wordt de bestaande reservekopie geschiedenis verwijderd

Betekend dat dat ik dan daarna dus niet meer terug kan naar een bijv. maand geleden?
Zo ja, wat nu als ik dat helemaal niet wil…?

een backup is geen archief.
dingen die je echt wilt bewaren, zul je apart moeten opslaan.
als TM aan een nieuwe begint, dan is de oude weg.

[quote=fred44nl url=http://www.onemorething.nl/community/topic/time-machine-wil-opnieuw-beginnen/#post-3005250 time=1476957565]een backup is geen archief.
dingen die je echt wilt bewaren, zul je apart moeten opslaan.
[/quote]

Beste Fred,

Met Time machine toch wel soort van! Ik kan namelijk van een document via Time Machine gewoon terug in de tijd gaan en hem openen zoals hij op een bepaalde datum in verleden was. En daar gaat het me om.

In dit geval heb je niets te willen; de TM backup is corrupt geraakt en moet derhalve opnieuw gemaakt worden. Einde verhaal.
Dit is een bekend euvel bij zowel TimeCapsules als TM backups op NAS,

Het klopt dat dat kan, maar de hoofdfunctie van Time Machine is als back-up — dat het ook als archief functioneert is een bijkomstige functie. Als het voornamelijk als archief bedoeld was, zou Time Machine bijvoorbeeld niet de mogelijkheid hebben om oude back-ups te wissen als er ruimte nodig is voor nieuwe.

Eh ok. Als dat zo is waarom staat dat er dan niet gewoon…

Waarom dat er niet staat? Alsof Apple er neer zou zetten: Sorry dude, we zijn nu eenmaal niet perfect in het maken van onze software. Dat blijkt wel, want nu is je backup verkloot. Sorry. Gelukkig voor jou controleren we het af en toe, zodat nu aan het licht is gekomen dat jouw reserverkopie niet in orde is. Je moet nu een nieuwe maken want je oude is niet meer te gebruiken.

Ja dat zou ze wel sieren!

Ik lees je ‘bestanden zijn gecontroleerd’. Dus denk top! En vervolgens dat de boel opnieuw begint…
Er had op zijn minst kunnen staan iets in de trend van 'er is iets mis gegaan, de time machine backup moet opnieuw gemaakt worden

Hier vind je meer informatie.

Timemachine is inderdaad geen archief, het is een backup van je systeem voor het geval hij stuk gaat en dat je met een nieuwe mac meteen verder kan gaan met waar je gebleven was en zo.

Een NAS met 2 schijven is een veilig archief als je die ook backup naar een extra locatie.

Dat je met TM terug in de tijd kan gaan is louter een luxe handige toevoeging.