Timecode Breaks FCP HD

Ik probeer via capture now diverse dvcam tapes in te laden. Ik weet zeker dat er op deze tapes geen tijdcode breuken zitten. (een van de tapes is eerder wel goed ingeladen) Toch geeft FCP timecode breaks aan. Na zo'n breuk gaat ie even nadenken en wordt de capture op een verder punt voortgezet, maar zo mis ik dus bepaalde footage.

Nu had ik dit probleem vorige week ook bij het herladen van footage op een G5. Het aan of uitvinken van een of andere instelling was toen de oplossing, maar ja wat was dat nou? Iemand een idee?

Gebruikte apparatuur: Camera sony PD-170, Deck Panasonic NV-DV2000, G4, Tiger 10,4,1, Maxtor firewire drive en FCP HD.

misschien drops in je tape?

even bij de userpreferences -general kijken en natuurlijk instellen wat FCP moet doen bij een timecodebreak.

suc6

Ontopic: Misschien van je recorder de koppen laten reinigen PAS OP alleen het merk cleaner gebruiken van het zelfde merk anders kan je binnenkort alleen maar breaks krijgen. (was een tip van beheerder op St.Joost academie). Ik weet niet of er ook een special brand is die ook wel goed werkt.

Off-topic: Kan jij als je je PD170 aansluit bij het capturen de preview zien???

@ Rutger1981 Het vreemde is dat hij zowel met de pd170 als met de panasonic dit probleem geeft. De tapes zijn nieuwe dvcam tapes van sony, de camera heet ook nog maar een paar draai-uren.

Daarnaast had ik het probleem vorige week niet. Het inladen via de panasonic ging toen in 1 keer goed. Nu dus niet meer.

Ik kan de preview zien bij het capturen.

@Pro_edit: had ik al gedaan, maar ook bij het veranderen van de instellingen blijft ie errors geven.

Ik zal het probleen nog iets proberen te verduidelijken. Op mijn G4 heb ik via de panasonic een tape via capture now ingeladen. Dat werkte in 1 keer. De sequence die ik maakte heb ik in een G5 geladen waarop via de PD170 het materiaal ingeladen werd. Ik kreeg toen direct timecode errors. Ik loste dit op door een bepaalde instelling te veranderen, maar ik weet niet meer wat dit was.
Bij het inladen van andere tapes blijf ik de errors houden. Zowel op de G5 als op de G4. En zowel bij het inladen op de interne disk als op de firewire drive.

ps merk nu dat de gaten zitten op de momenten dat de camera uit is geweest. Normaal gesproken moet de TC dan gewoon weer opgepakt worden, maar blijkbaar ligt dit gevoelig.

op een canon XL2 had ik drops doordat de cam werd uitgezet i.p.v. recording stop. misschien dat dat nu ook het geval is bij jouw probleem? I.p.v. de 'stop knop' de cam uitzetten? Die timebreaks zijn een killer voor FCP...

misschien lastig tijdens het monteren, maar kun je ook inladen zonder TC?

wanneer ik bij voorbeeld tapes met tijdcode breuken inlaad in AVID, dan zet ik gewoon de tijdcode uit, maw die wordt niet met het videomateriaal meegenomen. Op die manier blijft het programma niet hangen op een TC breuk.

Je kan in FCP zeggen dat het een non-controllable device is en zal hij wel een tijdcode runnen alleen niet gelinkt met de tijd code van de drager.