Timecode burn (DVDsp, of iets anders).

Ik wil een preview dvd maken voor een docu van 50 minuten. Bij die preview moet een timecode burn zitten. Nu zou ik het helemaal top vinden als ik die timecode als een subtitle kan laten mee lopen in mijn dvd project (dit scheelt heel veel tijd en kan het dan ook voor andere films gebruiken).

dus wat ik zoek is een optie om mijn timecode om te zetten naar stl of een andere format wat DVDSP trekt. Een andere SNELLE optie is ook goed … ik heb geen zin om een lange render aan te zetten voor de 50 minuten docu. THANX

Gr. Rutger Hesseling
mail@rutgerhesseling.com

Andere optie is dat ik een VHS laat mee lopen met en de tijdcode van de dvcam recorder aan laat staan. maar dan staat het op VHS :frowning:

Kan vanuit FCP Effects . Video Filter >Video >Time code generator

[quote:140314acc8="Triumph"]Kan vanuit FCP Effects . Video Filter >Video >Time code generator[/quote:140314acc8]

Ja daar was ik ook al achter maar dat kost me een hoop render tijd. Ik wil het eigenlijk als een dvdsp script hebben waar je het aan en uit kan zetten. Ik ben nu wel die timecode burn aan het doen en een lage mpeg aan het maken (2 uur durend proces). Ik wil iets snellers!

Wel nee hij is real time zelfs op m'n powerbook

ja bij mij gaat timecode genereren ook realtime met FCP, heb ook een PowerBook.

Ook hier gaat TimeCode Print volledig renderloos in FCP 5.

Rutger heeft gelijk: ook al is het realtime in FCP, als je naar MPEG2 wilt exporteren zal ie toch echt gerenderd moeten worden.