TimeMachine HD wordt niet meer herkend

Ik heb geprobeerd om mijn firewire TimeMachine HD te koppelen aan mijn Airport Extreme met behulp van USB. Dit ging prima, maar TImeMachine gaf een foutmelding dat hij geen kopie meer kon maken. Ik heb de "nieuwe" schijf toegewezen, maar dit hielp ook niet. Nu heb ik alles weer teruggezet naar de oude situatie (dus gewoon via firewire in mijn macbook) maar nu geeft hij ook aan dat hij geen reservekopie meer kan maken. Hij heeft aan dat de TimeMachine HD "niet meer kan worden geactiveerd..." Ook het groene avatar/icoontje van TimeMachine is veranderd in een oranje HD-avatar.

Hoe krijg ik mijn oude situatie weer terug, want ik wil niet alles wissen en alles opnieuw er opzetten (er staat nml voor een jaar kopieeen op de HD)

[url=http://arstechnica.com/apple/reviews/2007/10/mac-os-x-10-5.ars/14]Time Machine[/url] maakt op een andere manier een backup op een netwerk schijf (nl via een sparsebundle) dan op een direct aangesloten schijf. Het is dus niet zomaar mogelijk om een externe schijf om te wisselen van de ene in de andere modus en tevens de Time Machine backups te continueren.

In jouw geval zou ik opnieuw beginnen met het maken van Time Machine backups (en wel op één van de twee manieren, en niet allebei door elkaar). Het niet hebben van een actuele backup kan immers jammer zijn als in de nabije toekomst opeens een of ander (software) probleem optreedt. Dat je je oudere backups dan kwijtraakt is jammer, maar alles wat je nu nog op je lokale schijf hebt staan is weer veiligggesteld na de nieuwe backup.

Hoi Pieter, Dank voor je reactie. Ik had na veel klooien vanmiddag inderdaad alles gewist en opnieuw begonnen. Heb nu in ieder geval alles safe inderdaad.