Vannacht bij ons op werk de iMac 27" gestolen.Nu maakte deze elke nacht via Timemachine een backup tot zo ver niets aan de hand.Maar mijn werkgever(die de iMac gebruikte sinds 4 maanden)wil toch weer terug naar een windows machine,deze staat er ook al.
Is er een manier om zijn bestanden die met Timemachine opgeslagen zijn terug te zetten naar de nieuwe pc ?
Eventueel met tussenkomst van een macbook pro o.i.d ?
Je kunt [url=http://www.mediafour.com/products/macdrive]MacDrive[/url] installeren onder Windows. Daarmee kun je bestanden uit [url=http://arstechnica.com/apple/reviews/2007/10/mac-os-x-10-5.ars/14]de Time Machine backup[/url] handmatig terughalen.
1) complete backup maken van je macbook pro
2) je macbookpro opnieuw instaleren en de backup van de imac selecteren
3) de data op usb stick zetten
4) gebackupte spullen op windows zetten
5) macbook pro weer opnieuw instaleren met eigen backup
6) backup regelen windows
@ pieter, gaat dat makkelijk dan. Ik dacht dat het een klein doorhof binnen die image was.
Madcat, je moet daarvoor niet de MacBook opnieuw installeren. Je kan toch ook gewoon zo de Time Machine backup openen op een Mac en de bestanden eruit halen ? !
Top mensen wat een oplossingen alweer,vanavond mijn mbp halen en kijken
of ik de bestanden kan zien en dan verplaatsen
Nu zie ik alleen een sparsebundel met 26000 bestanden van 8 mb die niet te lezen zijn met de pc
Aha, je hebt een Time Machine backup op een netwerkschijf. In dat geval zit er nog een extra abstractielaag tussen. Op de PC zie je alleen de fysieke sparsebundle bestanden. Als je zo'n sparsebundle opent in de Finder (onder OS X) zul je wel de Time Machine backups te zien krijgen.
Heb je al een keer in de Finder dubbelgeklikt op de sparsebundle zodat ie mount?
Je krijgt dan een schijficoon op je Desktop, en een Finder venster met een map Backups.backupdb te zien. Daar kun je weer verder induiken door erop te klikken in de Finder. Dan opent er een nieuw Finder venster etc.
Het snelst gaat dat door die emails in te lezen in Apple Mail op een Mac, en dan de Mailbox te exporteren naar "mbox" formaat. Zo'n mbox bestand kun je vervolgens importeren in Outlook Express.
Je kunt in Apple Mail alle mails selecteren, en dan de afzenders exporteren naar Adresboek. Vanuit adresboek kun je vervolgens exporteren naar vCard formaat. Dat kun je dan weer gebruiken onder Windows.
Het inlezen van de mail gaat dus niet,wat er gebeurt als ik ze benader op de NAS ( waar de timemachine heen schreef) worden ze op mijn mbp allemaal geopend.Ik krijg het niet voor elkaar om deze in een map( nieuwe postbus) te krijgen.
Ik was begonnen om de geopende mails te verzenden naar de nieuwe pc maar dat gaat een voor een en daar zijn het er teveel voor.
Dus hoe krijg ik de mails in een postbus die ik dan weer kan exporteren ?
Kun je niet in Apple Mail kiezen voor "import mailboxes" en dan de map in je backup selecteren waar alle .elmx bestanden in staan? (Voor iedere email is er een .elmx bestand)
(Ik zit nu niet achter m'n Mac dus het exacte commando kan ik je niet vertellen.)
[quote]
Het snelst gaat dat door die emails in te lezen in Apple Mail op een Mac, en dan de Mailbox te exporteren naar "mbox" formaat. Zo'n mbox bestand kun je vervolgens importeren in Outlook Express.
[/quote]
Hoe werkt dat importeren dan ? Ik zie geen optie .mbox staan alleen maar andere mailprogramma"s.
[quote]
Pieterr 16 uur geleden #
Je kunt in Apple Mail alle mails selecteren, en dan de afzenders exporteren naar Adresboek. Vanuit adresboek kun je vervolgens exporteren naar vCard formaat. Dat kun je dan weer gebruiken onder Windows.
[/quote]
Hoe imorteer je de vCards in outlook Express ??
Ik heb echt op google gezocht maar kom alleen maar vage programmaatjes tegen !!