timemachine terugzetten op nieuwe mac

hallo,

aangezien mijn oude imac oveleden is, zit ik met de volgende vraag
kan ik aan bv een nieuwe mac mini mijn externe schijf met backup hangen en zo alle bestanden en instellingen terugzetten op de nieuwe mac??
of denk ik te makkelijk :?

Hans

Ja dat kan. http://support.apple.com/kb/HT1427?viewlocale=nl_NL Ik ga er hierbij even van uit dat je een (volledige) Time Machine backup gemaakt hebt zoals in je topictitel staat.

[quote:bf72d05869][b:bf72d05869]Een bestaande Time Machine-reservekopie overbrengen naar een nieuwe Mac[/b:bf72d05869]

Als u een nieuwe Mac koopt, kunt u alle programma’s, bestanden, instellingen en andere informatie van uw bestaande reservekopie van Time Machine overbrengen. U kunt dit doen wanneer u de Mac voor het eerst opstart of met behulp van de Migratie-assistent (in Programma’s/Hulpprogramma’s).

Om dit via een Time Capsule te doen, raadpleegt u Bestanden terugzetten vanaf een Time Capsule-reservekopie.[/quote:bf72d05869]

fijn bedankt

Ik zou uitkijken met alle instellingen. Mijn witte imac had ook de geest gegeven, ik heb een nwe 27 inch iMac gekocht en heel eenvoudig alles via TM terug gezet. Vanaf dat moment was het een en al ellende, veel programma's werkte niet meer, de computer was trager en verschillende functies werkten slecht. Na heel lang aan de telefoon gezeten te hebben met Apple, kwamen we tot de conclusie dat het kwam door TM terug te zetten. Na een complete format en herinstallatie werkte het weer zoals het hoort.