timer voor ADSL?

Is er een programmaatje waarmee je users rechten geeft op internet te gaan. Simpel gezegd: ik wil als beheerder softwarematig kunnen regelen wie, wanneer, hoe lang het net op mag/kan. Info: we hebben thuis 4 users en er is iedere keer strijd wie er nu mag 'computeren'/'internetten'. Volgens mij een herkenbaar probleem.

Oplossingen/ideeen?

[quote:a17d34d54a="mike"] Info: we hebben thuis 4 users en er is iedere keer strijd wie er nu mag 'computeren'/'internetten'. Volgens mij een herkenbaar probleem.

Oplossingen/ideeen?[/quote:a17d34d54a]

Mijn oplossing is ADSL router en 4 iMac’s, het werkt goed, alleen is er waarschijnlijk wel een goedkopere oplossing.

:slight_smile:

[quote:f04d4990cd="mike"]Is er een programmaatje waarmee je users rechten geeft op internet te gaan. Simpel gezegd: ik wil als beheerder softwarematig kunnen regelen wie, wanneer, hoe lang het net op mag/kan. Info: we hebben thuis 4 users en er is iedere keer strijd wie er nu mag 'computeren'/'internetten'. Volgens mij een herkenbaar probleem.

Oplossingen/ideeen?[/quote:f04d4990cd]
idd herkenbaar probleem… (gelukkig heb ik m’n eigen iMac :smiley: )

natuurlijk, macs erbij kopen. dat vind ik een wat dure oplossing. Nee gewoon een stukkie software, waarbij als Piet inlogd hij een vooraf hoeveelheid tijd krijgt, is de tijd voorbij wordt de verbinding verbroken. Zoiets dus. Nog tips?

ik wel ooit zo'n proggie gezien, maar kan het niet 123 terug vinden.

wellicht 456 wel. doe nog 's 'n poging

KPN had ooit zo'n "kostenbeheer" programma. Ik heb alleen geen flauw idee of dat ook met ADSL werkt of alleen maar met inbel-account. Wellicht kun je eens bij KPN op de site zoeken?

Ik ken dat soort software niet maar ik ken wel een mooi stukje hardware: Er is sinds een jaar of 100 een ultiem mooi apparaat op de markt: de wekker. Hier kun je zelfs de tijd instellen wanneer de wekker moet afgaan. Als dat moment gekomen is gaat er keihard een bel (da's handig, want dan weet iedereen in de buurt dat de volgende aan de beurt is). Verkrijgbaar in diversen kleuren bij oa de Hema.

Helaas ben ik niet thuis in AppleScript. Ik schreef er meteen eentje.

dit proggie kwam ik net toevallig tegen. misschien iets voor jou: [url]http://www.nucleus.com/~fenn/[/url]